mandag 24. januar 2011

Å være

I livet, å leve i nuet, å være fornøyd. Men alltid er det noe vi skal, må, bør og ikke må glemme…..Både med oss selv, unger, hus og hjem, jobben, venner, familie….Å tiden kommer ikke, den går, i rasende fart, et år er ingenting, svusjjjjj så er det borte…..

truger mai 2010 011

Årstider er noe jeg IKKE klarer meg uten, er glad i dem alle men spesielt vinteren står mitt hjerte nærmest!

Kjemisk fri for mygg, klegg, knott og fluer i "tusentall", kan jeg labbe avsted i den vinterhvite verden og bare n y t e stillheten, som er som balsam for kropp og sjel....

Mørketida her nord kan være tung, ja for vi har ekte mørketid, sola er borte i to måneder og det er mørkt sjøl om vi har dagslys uten sol midt på dagen, mørkt når vi drar på jobb og mørkt når vi drar hjem!

truger mai 2010 009

Jeg er trøtttrøtttrøtt og kan sove som et murmeldyr opptil flere ganger i løpet av en dag og natta med, mens andre sliter med å få sove, ja vi er sannelig rar der :)

truger mai 2010 010

Så kommer SOLA og lyser opp dagene våre og vi nordboere våkner til liv. Joda det er liv ellers også, men det er noe spesielt når sola atter titter over fjellene. Det er DEN go’følelsen hver gang. Vi er jo egentlig heldig som har det slik, å vente på sola og lyset, det livgivende lyset!

truger mai 2010 008

Egentlig handler det vel om å være, i livet, som er her og nå, ta vare på, glede seg og nyte det som byr seg, senke skuldrene, puste med magen og rett og slett……

LEVE !

.......lev livet sakte.......

6 kommentarer:

Bæstemor sa...

Godt nytt år!
Nå kommer sola,å vi kan NYTE resten av vinteren :o)
KLÆM.

Randi's Tanker sa...

Vakre vinterbilder, selv for ei dame som ikke trives i denne årstiden. Prøver å gjøre det beste ut av det, men kroppen gir klar beskjed.

Jeg er helt enig at vi skal leve i nuet og være fornøyd. Men du tiden kommer; vi blir jo hele tiden forsynt med ny tid. Heldigvis!

Ha fortsatt en fin uke!

Villmarkstausa sa...

Så fine ord fra deg. Viktig å være til stede i eget liv. Glede seg over livet, nyte og skape sin egen lykke. Ikke forvente at andre tar den delen;-)
Ha ei flott ny uke!!

Turid sa...

Flotte og goe ord til ettertanke fra dæ.
Like bildan dine godt , som illustrerer teksten.
Så bilde av dæ og Anka på FB- ville kommentere , men fant ikke ut hvordan.
Æ har forøvrig bilde av mæ lag med han som hadde tatt de bildan, fra den helga æ var i fjellandsbyen.
Du får ta i mot den nye uka- og husk "tida kommer den går ikke".

medina sa...

Så fint du skriver om vinteren.Selv har jeg ikke likt vinteren tidligere, men i senere å har jeg lært meg å sette pris på denne vakre årstiden også. Og å utnytte den på en positiv måte

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan.
Nå er det lenge siden
jeg har sett innom hos deg.
Nydelige vinterbilder og fint skrevet om vinteren.
Jeg også er veldig glad i alle årstidene og de har vær sin sjarm.
Ha en fin uke i mars..