mandag 18. oktober 2010

Alene hjemme…

kan være alvorlig nok det

images

Og denne karen i nevnte tittel har gitt oss mang en god latter opp gjennom årene

og filmene så vi sammen med ungene da de var små, og vi hadde det riktig så hyggelig

Er det noe som gjør godt, så er det å få seg en god latter sammen med dem, det får fram go` følelsen rett og slett

Men tilbake til filmtittelen:

rff1981_002_460_large

ALENE HJEMME det er det vi er, gubben og hans fru, som er meg…

Ungene er voksne og har flytta ut, jepp de har flytta ut

det er så STILLE i huset, å rart, hvor ble årene av…

hår

Eldstejenta bor i bygda her og er frisør, og har allerede bodd for seg selv ett par tre år, her har hun styla mamman sin…neida kødda, men kanskje jeg skal prøve noe nytt med min naturlige gråe look, har jo sjansen…får høre hva hun mener hihi

480px-Royal_Guardsmans_(Hans_Majestet_Kongens_Garde)_in_Oslo

Så er det minstebanet, han dro i førstegangstjenesten for noen uker siden og er i gang som rekrutt på Gardeskolen...så om litt er han i stram giv akt…Da må nok gamlingan dra sørover å ta bilde utenfor slottet ved siden av Gardisten som står der så rak og alvorlig...

Fort gjort var det med unger i huset...

Ute av redet og ut i egne liv, ønsker jeg ungene mine all mulig lykke til i livet:

“Bruk vingene og bruk dem godt, og husk at vi alltid er her for dere!”

"Vi e så gla i dokk!"

(NB! Bildene er lånt fra nettet)

6 kommentarer:

Bæstemor sa...

....så blir det stille ei stund,så kommer barnebarnan,å du forelsker deg på nytt i hvert eneste et av dem...Livet er en evig rundans,nyt denne tiden....før du skal nyte neste kapittel i livet.
Klæm :-)

BeBe`s blogg sa...

Det er godt vi har minsteban`e heime enda et par år, tenker det skal bli ganske så stille i huset når ho flytter. Mens alle 4 bodde heime, var det ganske så livat her. Godt du har eldstejenta i nærheta, no når sønnen er så langt avgårde. Til trøst så er det jo greit at noen av barna flytter langt avsted, så har vi noen å dra på helgetur til, ikke sant?:)

Randi's Tanker sa...

Hadde også litt spesielle følelser når sistemann (av 3) flyttet hjemmefra. Fryktet ensomheten, ettersom jeg er single. Men vet du; jeg NYTER deg og er glad når de kommer på besøk. Etter 20 år som alenemamma, innrømmer jeg at det ble godt å få disponere tiden min selv. Ego? Javel, men det unner jeg meg selv!

Grått hår er endelig in, til og med ungdommer farger det grått nå! Jeg sluttet å farge håret for mange år siden og har aldri angret. Enkelte ganger har jeg en svart stripe, andre ganger svart kant.

Visdomsordene du gir til barna dine var nydelige!

Ha fortsatt en fin kveld.

AnKa sa...

Ja sånn e livet kjære daddan min. Blir tomt når ongan reise utav rede. Godt at eg har minsta enda heime.
Tenke på den sangen som blei spilt i konfirmasjonen hennes -fly avsted...
Håpe det går bra med KH der sør:)

Shy B sa...

Hei! Takk for hyggeleg kommentar hos meg, og du er velokommen att!
Eg har 4 barn barn frå 11-21 buande heime, og det er mykje lyd...Eg lengtar nok av og til etter at dei to eldste kan flytte for seg sjølv. Men det vert sikkert rart når dei gjere det.

Anonym sa...

Gla i deg <3
mia