mandag 24. mai 2010

Mitt lille miljøtiltak……

maibilda 2010 003

holder jeg fortsatt ved min etterhvert så uunværlige kjøkkenhanduk

Måtte strikke meg en i samme farger som putene i slagbenken ved kjøkkenbordet, et virvarr av farger, hulter til bulter, absolutt intet syste, men den liver opp på mitt ellers så gamle og slitne kjøkken

maibilda 2010 004

På knotten under kjøkkenvasken er fast plass, lett tilgjengelig for å tørke hendene på etter vask

og så rett i vaskemaskina når det trengs

Morsomt å strikke, med heklakant rundt og ei god løkke i ene enden, kan du boltre deg i farger og strikkemåter, må nok legge opp på nytt og strikke kopptuer i samme fargeskala

Hiv deg med på miljøbølgen du også og strikk kjøkkenhanduk til sommerkjøkkenet

4 kommentarer:

Turid sa...

Nydelig -Heidi ! Å tenk æ e så heldig at æ har en lignanes handuk , som e like fargeglad ,strikka av samme person som din.
Ha ei fargeglad uka!

Villmarkstausa sa...

Det er et bra tiltak. Har ikke brukt papir på mange år på
kjøket;-))

Som dagene går sa...

Fikk lyst til å strikke en slik håhdduk, garn har æ nok, men holder på med så mange andre strikkeprosjekt. Men en slik sak går fort når en bare får lagt opp strikketøyet. Kos dæ i finværet, det gjør æ!

hvorfor ikke... sa...

Takk for inspirasjon! Tørkepapir er min "dårlige samvittighet" Hadde det ikke i hus engang, for 25 år siden, men nå er det blitt uunværlig, sånn kan tiden forandre seg. Trodde det skulle bli umulig å kutte ut plastposer, også, men det har gått veldig smertefritt. Handlenetta er mye greiere:) Det gjelder å finne gode alternativer. Jammen tror jeg jeg må strikke meg kjøkkenkluter, så fine at jeg bare MÅ bruke de:)))