søndag 28. februar 2010

En hyllest til……..

VINTEREN

puter 014

For den er langtifra over her nord. Og vi som bare har hatt skikkelig vinter med sny noen få uker……mens de lenger sør i landet har hatt sny, sny, sny siden lenge før jul!?

Alle her gikk og venta og venta……… og……..

endelig, midt i februar kom snyen og la seg som et deilig hvitt teppe i landskapet

Og ja, for ei som trives med alle årstider

var det som å få………

puter 010

Endelig fikk jeg bruk for stitcheriene som har ligget på vent noen år

og de avlagte skjortene til Jr. og Sr. kom også til nytte

Magefølelesen blir SÅ god når jeg kan “bruke om igjen” og ikke bare kaste godt brukbare tekstiler

Så istedet for ski i fjellet ble det innelørdag med sying av disse to putene i går!

puter 006

Den pelsdotten i bakgrunnen er IKKE isbjørn, men sau

Det sto mellom brune og hvite, men siden jeg fikk gysninger på ryggen av de brune var valget enkelt…..

fikk litt bjørnefølelse av de brune fra da jeg møtte bjørn langt inne på ville fjellet……uhuuuuu

så da går vi for “ISBJØRN”…..nei SAU, denne gangen i alle fall

puter 005

Benken putene er i står ved kjøkkenbordet, og siden de har vinter som tema må jeg nok sette meg til symaskina

når det våres i bakkan

Flere stitcherier og avlagte oppklipte skjorter ligger på vent

så hvem vet…….

Men enn så lenge ble det to puter med budskapet:

La det snø........vinterkyss fra himmelen!

10 kommentarer:

Anita sa...

Selv om jeg er veldig lei vinteren nå, så synes jeg puta di er KJEMPEFIN! Skulle gjerne hatt en slik selv, men med mine håndarbeidsegenskaper så....... Uansett, ha en flott søndag!

BeBe`s blogg sa...

Nydelig pute, og flotte farger ilag! Gjenbruk er tingen! Mannen her i huset har også noen fine skjorter som jeg "sikler" etter, de blir garantert puter når de blir utrangert! Kos deg i vinterlandet, her pleies forkjølelsen!:)

Anne-Grethe sa...

Kjempeflotte puter med harmoniske farger. Ja, kjenner igjen godfølelsen av å sy noe uten å gå til innkjøp av mer stoffer eller tilbehør. Er ikke like glad i vinteren som deg, men sol, sny og skyfri himmel er ganske deilig på en søndag. Ha en fin tur i skibakken (regner med du er der idag...?)

Malys krok sa...

Så superflott!! Utrolig hva du får til!! For det første så har du sydd nydelige vinterputer av gamle skjorter! Fargene passet perfekt sammen. For det andre så har du satt putene inn i teksten din på en meget proff måte! Og så , for det tredje så har du laget DE FINE bildene midt på! Helt flott!! -Margit-

Turid sa...

Kjempe flotte puter-du e`flink me symaskina!
Å sny det treng vi mye mere av......

Mørketids veska er favoritt veska mi for helårs bruk-elske den!
Ha en flott søndags ettermiddag!!

Som dagene går sa...

Det var to helt flotte puter. Du er virkelig flink til å komponere og gjenbruk. Tidliger tider var det en dyd av nødvendighet, og mange var rene tryllekunstnere til å sy spesielt barneklær.Det største æ kan huske å ha gjort, er å sy om min lysblå sommerkappe (poplin) ved å snu innsida ut. Fargen var mye finere på innsida, men husker det var litt av en jobb å sy nye pene knapphull. Hadde aldri i livet gjort det i dag!

AnKa sa...

Knallfine puter du har sydd daddan min. Kan tenke meg dæm pynte opp i kjøkkenet dett.
Ps kjæm på kaffe seinar i uka, og pakke tar eg med;o)
Klæm

AnKa sa...

Har nåkka tell deg på bloggen min;o)
Kos deg i hælga.
Klæm fra lilledaddan.

EVA AGNES sa...

Hej Heidi!
Jättekul att du tittade in hos mig. Ja, det var verkligen länge sedan.
Vi har fortfarande stora snöhögar kvar här och tyvärr kan vi inte åka skidor.
Fina kuddar du visar. Den handgjorda är väldigt fin.
Kramar Eva Agnes

Karilla sin hobbyblogg sa...

Hei, takk for komentar på bloggen min.
Kjempefin pute du har laga ;-)
Ha en kreativ uke