mandag 21. september 2009

Høst i nord

hytta 004

med regn i bøtter og spann

Innimellom skinner sola og søndag da vi var og jobba i hyttetomta ble det dobbel regnbue over oss…….her er den ene som går rett i storhytta oppå bakken….kanskje er det gull der……….

hytta 002

På grunn av sein saksgang fikk vi ikke byggetillatelsen før nå i høst, men vi håper å få støypt ferdig golvet før vinteren kommer. Vi dekker så til hele herligheten mot frost og fukt, så får det ligge slik over vinteren…….

Når snøen tiner i bakkene utpå våren engang, setter vi i gang med bygging……spennende blir det…..

september 014

Har noen rognetrær rundt huset mitt, dette bildet er fra i fjor. Greienen var så tunge at de bøyde seg ned mot bakken, fulle av rognebær. I år finnes det ikke bær på noen av disse trærne.

Det sies at rogna ikke bærer børa si to ganger , og da skal det altså bli en snørik vinter…….eller er det motsatt……ja ikke vet jeg……..vi får se hva som kommer. Vinter blir det nå uansett……….men inntil da

Nyt høsten og de flotte fargene som omgir oss i naturen………

12 kommentarer:

Randi's Tanker sa...

Høstens farger er vakre, men ellers er jeg ikke så begeistret for høst og vinter.

Lykke til med hyttebyggingen!

kreaLIV sa...

Flotte bilder som alltid, håper dokk får ordnet alt før vinteren kommer. Masse LYKKE TIL!

Malys krok sa...

Var innom deg flere ganger i går, men det var noe tull med et eller annet her så jeg kom ikke inn på kommentarskjemaet. Ville si at de var fine bilder hos deg, rene skate-regnbuen ser jeg og. Lykke til med det dere skal gjøre men grunnen til hytta i høst, håper været blir så bra uyover at dere får det til.
Rart med rognebæra, jeg skulle ut og hente litt til pynt i uteskapet mitt og ble virkelig overrasket over at det var så lite å finne.
Jeg har og lurt litt på hvordan det var med snø i forhold til dette, men tror det er noen variasjoner fra sted til sted.
Ha det godt! Hilsen fra Margit.

BeBe`s blogg sa...

Spennende med hyttebygging! Skal titte etter hyttetomta neste gang jeg er i fjellet. Er spent om det er i nærheten av tomta til datra vår, kanskje dere blir naboa!:)

Som dagene går sa...

Fine bilder! Lykke til med hytteprosjektet!
I kveld har vi 12-13 grader ennå kl ni, bra det! Men vi har hatt frostnatt også.

Turid sa...

Der var du igjen-så håper æ at rogna di spår sant-for du vet sne vil vi ha...sånn i begynnelsen av desember , sant?
Skikkelig høstlig her i dag, og ikke ei rognebær å se.
Igår var det en herlig dag her hos oss, den dagen vil æ dele med dere , så nå blir det et livstegn fra mæ.
Fine høst dager fortsatt te dæ!

Anita sa...

Hei,

Fant itlfeldigvis bloggen din - håper det er greit at jeg la deg til på lista mi. Vil gjerne lese mere litt senere;)))

Besøk gjerne bloggen min

Anita

hvorfor ikke... sa...

For et FANTASTISK regnbuebilde!!!

Som mine dager er sa...

Så flott det øverste bildet var, med eventyrhuset i enden av regnbuen ;-) Magisk!

Byggeprosjekter er en tålmodihetsprøve så her ønsker jeg dere lykke til.

Vi satser på at det blir en snøfattig vinter, slik at vi har vår tidlig i mars. He he .. jeg ønsker iallefall det.

Ha en flott uke.

Marit

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Flotte bilder...
Her har vi snart regna bort, de siste blomstene er rett og slett råtna på rot... men neste sommer blir det nok helt sikkert bedre...

Ha en super dag, uke og helg...

Tiril sa...

Fantastiske bilder, for noen farger.

Eirin sa...

For noen flotte bilder du tar! ;-)