torsdag 5. mars 2009

Solskinnsdager......

 

Hadde fri på mandag og var på en flott  tur på bortoverski.......har bare vært på slike ski et par ganger før i vinter og sannelig var mine fjell/turski  med stålkanter blitt så "lette".......De første 500 metrene oppførte jeg meg som Bambi på glattisen i den flotte preparerte bortoverski-løypa oppi fjellet.  Hvorfor....jo fordi jeg kun har stått på nedoverski i alpinløypa.......men det kom seg etterhvert og jeg fikk som forventa innmari gangsperra i muskler som IKKE blir brukt så mye i slalombakken........jaja ,det går seg til sier jeg bare....høhø!

ski2009 014

Jeg gikk hit hvor det står tre benker klar og venter på  slitne kropper, men jeg satte meg ikke ned, svett og varm returnerte jeg nesten samme vegen heim igjen. Måtte bare kjøre litt utafor løypa i uberørt glittersnø med  kun spor etter ryper, hare og rev............og noen reinsdyr......

nye divihytta 067

Så drømmer også jeg om sommer og grønne enger........mygg, humle og sommerfugler......Her blir det bålkaffe langt inne i øvre Dividalen nasjonalpark, sommeren 2008, og det er altså meg som serverer den.......den smakte garantert nydelig etter mange timers gange........

nye divihytta 038

ved Divielva er det frodig og grønt og masse flotte blomster...........men ved elva jeg sitter ved lenger inne i dalen  er det for det meste viekjerr.....

nye divihytta 078

Her ved Baesset fikk jeg svingt fluestanga....... men noe feit røye ble det ikke.......men til sommeren DA..........og siden jeg ikke er noen Lars Monssen som alltid får selvfanget fisk til middag (ikke rart jeg kaller den villmannen for Mons Larsen), har jeg jo nok mat med meg.......

nye divihytta 103

Går du i fjellet her nord i midten av juli er det mengder av denne sorten.........må liksom bare tenke på noe annet enn millioner av mygg som surrer som besatt rundt ørene.........ellers blir du "steine hakke tullat"....... sagt på godt nordnorsk

Snart er det helg igjen, og vi er lovet fortsatt  flott vintervær med sol fra blå himmel.........det er godt å leve!

Kos dere!

4 kommentarer:

Randi sa...

Flotte naturbilder! Gleder meg også til sommeren, men ikke til myggen kommer. Jeg blir "steine hakke tullat" bare jeg ser en mygg og får allergiske reaksjoner av stikkene.

BeBe`s blogg sa...

En liten fugl kvitret om bursdag i denne uka, gratulerer! Selv skal vi på kinarestauranten og feire mammas bursdag i dag, hele hurven. Så trist med Nelli! Våres mons, Putte, er også 14 år, og alderen begynner no å tynge han. Ha ei fin helg i godværet!

Turid sa...

Flott tur innlegg fra deg- mange sinnstemninger å spore her - trist med Nelli, men som du selv sier så var det ikke mere dere kunne gjøre.
Vi har å en gammel katte kaill, heter Mathis og er 16 år.
Du får ha ei fin uke.

Hege sa...

Nææ,der var du jo,trudde du var flytta fra oss:)
Så flott å "finne" dæ igjen:))Hærlige bilder,men synd med pusen,er nok rart i huset lenge,liksom noe som mangler.
Ha en fin uke