søndag 1. februar 2009

Grått, grått, grått.......

krims 003

Pinnedyret er løs og nøster med knallrosa garn forsvinner som dugg for sola.......det strikkes hos HeiGrim

Hmmmmm, noe søtt til ei lita jente tenker dere........men neida, jenta er ikke lita, rager 1.74 cm over bakken og står for en støyt om ho skulle falle på glattisen......er jo middels polstra for en vinterdag her nord. Men med denne vinteren kunne hun godt vært radmager......helga har vært mild med regn....men til uka er det meldt -20grader så da så......

krims 001

På tross av mildvær og overskya, vi har SOLA tilbake fra vinterferie lenger sør i verden.....juhuuuu, det blir lysere for hver dag som går. Kroppen livner til og sinnet klarner..... ny-de-li....

krims 006

Når vinterdvalen er over kommer behovet for å farge hverdagen igjen......og når hårtufsene på toppen av 1.74 er GRÅMELERT og IKKE skal farges....på tross av at reklamen sier "fordi jeg fortjener det"..... smelles det til med "litt" farge på andre måter må vite. Kan jo ikke vandre rundt som et evig lavt skydekke blant mine mer kulørte medsøstre.........Til poenget: jada, jada..... det blir skigenser, av den helt tynne typen....strikkepinnene går i 100 og det er moro med hullmønster og fletter....trallalllaaala....la...Og siden jeg, på tross av ekstrapolstringa er en frossenpinn i skibakken, må det ULL til under jakken........

krims 004

Om den blir ferdig denne vinteren, tjaaaa har planer om det.........

Så til dere som legger igjen kommentar...TUSEN TUSEN TAKK, det er alltid koselig og jeg setter stor pris på det....Siden jeg er i strikkemodus er jeg IKKE flink å legge igjen spor hos dere, men det kommer seg når strikkedillan har avtatt litt....lover det!!

SOL, SOL KOM IGJEN, SOLA ER MIN BESTE VENN........

Nyt måneden vi nettopp er begynt på, den ligger foran oss helt ubrukt og ny.......og tenk på sola som klatrer høyere og høyere på himmelen......

11 kommentarer:

Randi sa...

Med denne overskriften ventet jeg triste vinterbilder. Men så lyser strikketøyet mot meg. Skulle ønske at jeg var flinkere med strikkepinnene. Dette var jo bare nydelig!

kreaLIV sa...

Hallo! Så flott den kjem te å bi, Knall farge, og spennanes mønster. Æi har åsså bynt på en genser te meg sjøl, men den ligg i kurven pssst den e faktisk grå, grå, grå..men du vet æi e jo "lys" på toppen...ha,ha,ha. Den bi vesst ligganes ei stund, førr no e æi hekta på denne årskalenderen.
ØNSKE DEG EI KNALL-VEKKE. klem

Som dagene går sa...

Så nydelig genser du strikker. Både fargen og mønsteret er fint. Det tar jo litt mer tid å strikke det, men resultatet blir flott. Som skigenser hadde æ tenkt en noe tykkere versjon, men du spurter vel rundt i løypa som bare det. Genseren er jo også fin til litt hustrige sommerdager, men det skulle æ vel ikke snakke om at det kan bli noen sånne også. Kos deg videre med strikketøyet.

Hege sa...

Herlig farge du strikker i!
Og ja, det er godt å endelig se sola igjen :)

Lemi sa...

høres deilig ut me en flott ny ullgenser.. tynn, men varm og god... å sola, ja den har æ lengta etter, før sjøl om åsså æ e godt polstra både her og der, e æ en frostpinn av dimensjoner ;) frys stort sett heile vintern.. ull må til ja ;)

ha en fin dag, kjære deg..

lilja sa...

Å det va en hærli farge! fint mønster, men eg elske sånne fine kanter! =) dem e prikken over i'en...
her e d også strikkedilla før tida=)
ønske deg ei fantastisk uke!!=)
klem!

Kjersti M sa...

Så lekker farge, gleder meg allerede til å se den ferdig :o) Men du, du kan ikke gjemme denne under jakka i skibakken, alt for fin til det!

AnKa sa...

Ile innom, det litt en liten ting tell deg på bloggen min:-)
Ha en fin dag.

Anne-Grethe sa...

Flott farge på genser til ei sprek dame. Husk å ta av jakken etterhvert så alle får se kor flott den ble!

Turid sa...

Flott genser på ei fargerik dame!!
Så lure æ på - Haraldvollen er det langt fra ditt paradis?
Helga tar innpå oss igjen- flott skiføre til deg- genseren er vel ikke klar til å være med på tur ennå, eller?

KKannDesign sa...

Hei hei hei - masse flotte bilder hos deg!
Åsså så flott som du strikker - likte fargen jeg da..jeg er jo så glad i sterke farger!

Ha en deilig fredag!

Smil fra KKann

Psst - skulle ha gjort det for lenge siden..smil - men nå linker jeg deg!