søndag 18. januar 2009

Det var en gang

for ikke så veldig lenge siden........

P2030007

så slet jeg meg oppover fjellet bak huset mitt på disse skiene.......de har vært med meg på mange flotte turer i all slags vintervær........

P3160005 P3160007

Men jeg brukte også denne doningen for å komme meg fort og greit opp til endestasjonen, hytta....(om jeg ikke kjørte meg fast da &%¤#!)......for så å GÅ videre oppover på ski eller truger....Nå står mor sin venn ensom og forlatt i garasjen og blir ikke brukt......mye mulig at den selges.........

P3160016

Opp mot toppen av fjellet.......

Hadde jeg lyst å snu å gå hjem når det var slike forhold som omga meg.........og sjelden eller aldri møtte på tobeinte?.......Uberørt og stille........ Snur jeg meg helt rundt og ser utover dalen med Bardufoss og omegn i sikte........


P3160013


er det også stille....herfra hvor jeg står. Ser dere godt etter snor det seg en veg oppetter lia, den ender på "sletta" nederst på bildet og der er det nå STORE forandringer. Alpinbakker oppover og nedover lia og fjellet, skikafe, 9 store leilighetsbygg.....og så Blånissene da, ja, det er her de bor! Nede i lia er det solgt masse hyttetomter og mange hytter er innflyttet og under bygging.......og adressen hit er Målselv Fjellandsby

Mere er på gang og kommer etterhvert..............store planer er realisert på kort tid og ei stille og rolig grend langt ute på landsbygda er forandra med masse liv, leven og moro.......


endra


En vakker vinterdag for to år siden var jeg på skitur opp til hytta, da dette fenomenet åpenbarte seg, ei sort "mildværsstripe" midt i, og langsetter i skogen........på en kald og klar vinterdag.........vakkert! Nå er det snauhogd her og alpinbakken Toppskaret går rett gjennom herligheta.....


P2030009 P2030010

Her er leilighetsbyggene, Skikafeen og Toppskaret plassert (t.v.) og hytter bygges her, nede i lia (t.h.)


P2030015

Har ikke parkert fjellskiene og stavene, sjøl om vi har fått veg og skiheis oppi fjellet......

miabente

Vi har bare fått flere aktiviteter i tillegg......og vi storkoser oss i bakkene med alpin og Telemark.........Og stillheta.....ja, den finner vi i fjellet om vi vil........uten problemer!

Vil dere komme hit å bo og stå på ski, og besøke Blånissene....står Snømann booking til tjeneste!

----*-------*--------*----

Kos dere med den årstiden vi har, om det regner, blåser, snør, eller er kaldt og stjerneklart......Kle godt på dere å gå en lang og forfriskende tur, tøm hodet for tankene på alt det dere skulle ha gjort i går, i dag , eller i morgen, og bare nyt stunden........det er lurt ;0)

Ha det trivelig og nyt dagene.......og tenk......snart kommer sola fram bak fjellene i øst....

16 kommentarer:

Lemi sa...

fine bilda... ser veldig bra ut fra din synsvinkel ;)

Hege sa...

Så fine bilder!
Nå venter jeg bare på sola så tror jeg at jeg og må finne frem skiene mine ;)

Anne-Berit sa...

Oi,så fantastisk fine bilder du viser her,og for en vakker natur,nydelig.Ikke rart du liker å gå på ski i disse flotte omgivelsene.Ha en flott dag!

Hege sa...

Så flotte bilder,kjempe god formidler er du:)
Fikk nesten lyst på en fjelltur,nå.
Blir deilig å se sola snart,nu.
Ha en fin uke:))

BeBe`s blogg sa...

Flotte bilda, no gleder eg meg skikkelig til sola kommer!:)

Inger Anne sa...

Så flotte naturbilder , akkurat slik en norsk vinter skal være .

AnKa sa...

Ja det va en gong, men det e no veldig bra der opp no åsså da:-)
ps: Stian kjæm nordover den 18- 19 februar.
Og så har eg en utfordring på bloggen min tell deg om du vil:-)
Klæm

Turid sa...

Flotte bilder!!Så like æ så godt den smittende positiviteten din over naturen , vinteren , ja idet hele tatt det du formidle!
Ha en flott dag i måra!

Berit sa...

ÅÅÅ for noen flotte bilder, for en utsikt, og for en flott natur!!
Ikke rart du drar dit opp, og bare NYTER.

Kanskje jeg også hadde likt å gått på ski visst jeg hadde bodd en slik plass...

Ha en fin dag videre.

Bea sa...

Ååå.. no fekk eg enda meir lyst å gå på ski! :) Neste veke skal fingerbandasjen av, og då skal eg på ski altså!! (ok, kanskje ikkje første dagen..)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Utrolig flotte bilder her hos deg da, kan jo tenke meg at det er store forandringer i fjellet der hos dere...
Huseker da vi fikk en campingplass i nærheten da jeg var barn... det var forandring på sommeren det - folketallet fordobla seg betraktelig...
Men arti er det jo...

Ha ei super uke og helg...

Malys krok sa...

Veldig fine bilder og like fin tekst. Var i kommunen din i sommer, var og lot meg fasinere av Målselvfossen, veldig FLOTT! Jeg kunne gjerne stått der i mange timer og sett. Snart er det leggetid, så jeg ønsker deg god natt. Margit.

Alma Merethe sa...

Heia. Flotte bilder du har tatt. Det blir godt og varmt når sola kommer tilbake.

Det ligger en utfordring til deg i bloggen min.

God helg!!!!

kari - carpe diem sa...

Tusen, tusen takk for den nydelige kommentaren på blogginnlegget mitt med bildene av Anne Kathrine. Det tror jeg er noe av det fineste noen har skrevet til meg! Tusen takk!

Som Mine Dager Er, sa...

Deilige vinterbilder. Utrolig fine! Dere har et vakkert lanskap der oppe, det er sikkrt. Og da må man bare nyte det hele.

Takk for turen.

Marit

carpediem52 sa...

så fantastiske bilder, og så flott natur! :)

Nå skal jeg bare finne ut av hvordan jeg kan legge deg som favoritt... hmm!