søndag 21. desember 2008

Vi danser solsnu.....

solsnu 012

Husssj med juleforberedelser og stress i dag, vi dro til fjells og fyrte bål i blåtimen......Har hatt det som tradisjon i mange år.........å ha solsnubål.......og i år ble det til fjells utpå berget ved familiehytta.......

solsnu 013 solsnu 042

Bålkaffe må  vi jo ha og kaffevannet er i bekken.....under snøen.......så da tok vi svartkjelen med oss nedover alpinløypa til skikafeen, henta vann der, heisen opp igjen, så i fin stil ned til hytta. Søstrene sisters i farta; AnKa med svartkjelen til venstre og dromlemor HeiGrim til høyre......resten av gjengen venter nede ved bålet......trykker dere på bildet til høyre ser dere det pittelille lyset fra Blånisselandet til høyre for meg.......

Om vi sang rundt bålet........jada, vi sang Blålokk så det ljoma i hele fjellet.....en munter gjeng som har det moro i lag....

solsnu 026

Kaffen er klar........og dere kan tro at vi kosa oss med gløgg, julekaker, pølsegrilling, masse deilig frisk luft......... og skikjøring i bakkan..........så bålkaffe da selvfølgelig...........

En perfekt fjerde søndag i advent....bedre kan det ikke bli.....og snart, snart er det jul.......

Vi danser rundt og rundt, vi danser rundt og rundt.......vi danser solsnu.........

14 kommentarer:

Lemi sa...

så herlig ;) skikkelig bålkos ja ;)

Trollkåno sa...

For ein flott tradisjon å feira
solsnu med bål og dans.
Såg verkeleg koseleg ut...
Ha ei retteleg god jul!

lilja sa...

Å det såg koselig ut=)
det e såå fint der oppe..
eg blei trist å lei da du ikke var der... Tusen takk for gaven med fint kort! det va så fint at eg blei på gråten...
Ønsker deg å dine ei fin jul! og vær forsikti i bakken!
Å her kommer en førjulsklem tilbake til deg! kos deg masse, så snakkes vi snart=)

Anonym sa...

du e no så flink å ta bilda,mamman min:) va kosli me solsnubål,sang og dans i dag,kunne ikke blidd bedre. no glede eg meg t jul og fri.gla i deg<3

Anonym sa...

du e så flink å ta bilda,mamman min:) va kosli me solsnubål,sang og dans i dag:D no glede eg meg t jul og fri.gla i deg<3 mia

Hege sa...

Så skikkelig koselig ut det der!
Og e det ikkje godt å tenke på at dagan no blir lysar :)

Ha ei fin jul!

Nunne sa...

GOSJ, så koselig. Hadde gjerna vært med, jeg elsker sånt liv. Men jeg var dessverre (heldigvis) på konsert akkurat da...
Ja, nå er sola snudd, nå går det mot lysere tider igjen. Deilig med jul og deilig at det blir lysere!
Ha GOD JUL!
Hilsen Nunne.

Anne-Berit sa...

Dette så bare så herlig ut.Og det første bildet ditt skulle du sendt til en avis og fått det vist fram til mange,for det var kjempeflott.For en flott tradisjon dere har med solsnubål,det kunne jeg jammen tenke meg å begynne med.Å riktig få det til å lyse opp på årets mørkeste dag.Kjempeflott.Ha det kos med de siste juleforberedelsene!

AnKa sa...

Eg margekosa meg ilag med alle dæm eg e gla i. Dettan må vi gjøre fleire gonga.
No ska eg vaske hus og pynte litt her i heimen min.
vi snakkes, kjæm en tur innom i morra som vanlig;-)
klæm fra meg

Anne-Grethe sa...

Herlig og koselig tradisjon dere har med solsnudans og bålkaffe. Ønsker deg og dine ei riktig flott jul!

Turid sa...

Dette hadde æ sansen for- det kan du tro!!
Elsker turer og bålkos, lukter bål røyk av de fleste klærne mine , så om æ skulle ha vært med på Halfdan Sivertsen konsert spm også ermin favoritt , ja da måtte æ hatt tid til å områ mæ.
Ha ei kjempe flott julefeiring med dine rundt deg!
Ser frem til et nytt år med alle mine bloggvenner og du er en av dem!!

BeBe`s blogg sa...

Stikker innom for å ønske deg og dine ei riktig god jul! Fin tradisjon dere har med solsnu-kos, høres ut som dere har det ordentlig trivelig sammen!:)

Som dagene går sa...

En slik solsnudans kunne æ godt tenke meg å vært med på. Det hørtes trivelig ut- og enda mer trivelig at dokker lar julemas være julemas og gjør det man skal- nemlig kose seg sammen med venner.
Ønsker deg og dine en fortsatt koselig juletid!

Berit sa...

Dette såg veldig kjekt ut, danse seg varm og så nyte god kaffe, herlig!

Ønsker deg en fin julehelg.
Juleklem fra meg.