mandag 8. desember 2008

Nisser i adventa



Litt pyntedill må man jo ha, og her er det Rød og Blånisser fra Hadeland glassverk som koser seg i min stue. De er sikkert rystet over at husfruen ennå ikke har funnet adventstjernene... nei for tenk, jeg har leita.....med dagers mellomrom, men de er og blir borte!
Nå har det seg jo slik at Blånissene låner og gir noe tilbake..... så kanskje det er de som har vært på ferde her....de er jo nyinnflytta oppi fjellet og i blåtimen lurer de bak busker og kratt,
jeg har sett dem.......



Glasshjertet er fra Glasshytta Blåst i Tromsø og kommer selvfølgelig fra nissebutikken i fjellet.
Tenk at snart er det jul igjen......
Kos dere i adventa og STRESS IKKE for jul blir det uansett!
Takker for mange hyggelige kommentarer fra dere, det er alltid moro!
Varm vinterklem fra meg i nisseland!

8 kommentarer:

Lemi sa...

ja di va fine di glasstingan i blåbutikken.. ønske meg litt sånt t jul iår, har to store engla fra hadeand, en blå og en blank lik..
di e fine di ;) særig ilage lys...
håpe du finn stjernen dine.. ska vi ikke ta oss ett bloggmøte snart?

Som dagene går sa...

Flott med Hadelandnissan. Må vel osså sette fram mine etter hvert. Det kommer litt hver dag.
Flott bilde sammen med bloggnavnet. Skulle unngå å si "headingen".

chevostar sa...

Så flotte nisser ! Koselige.. Håper du finner stjerna snart da!

Ligger en liten sak til deg hos meg!

Anne-Berit sa...

Sånne nisser fra Hadeland har jeg også et eller annet sted,hadde helt glemt dem.>Fint å sette dem på et sølvfat sånn som du har gjort,og det blåe hjertet var jo bare helt nydelig.
Ha en fin dag!

Turid sa...

Koselig nisse pynt hos deg, har og slike hadelands nisser, men de kommer nok ikke frem ennå.......
En fin dag ønskes deg!

Trollkåno sa...

Hadelandsnissane er fine...har eit par slike.
Er litt misunneleg på dykk som har nissebutikk....der skulle eg gjerne vore.

Anne-Berit sa...

Hei,jeg har noe til deg på bloggen min,bare kom og hent:o)

Malys krok sa...

Fin pynt hos deg! Artig med hjerte fra "blånissene". Dere har dem altså like i nærheten, koselige nisser. Følger med dem på barneTV, jeg. En er ikke voksen før en tør å være barnslig, sier min datter.

Hilsen Margit.