fredag 12. desember 2008

Framover går tida mot jul.......

pepperkake 009



Hadde dattera og kjæresten heime en kveld til pepperkakebaking.

Koselig hadde vi det med kjevling, steking og pynting av hus.

Pepperkakene ble kjempegode, vi avslutta med god gløgg og i godt selskap rundt kjøkkenbordet, med julemusikk og masse levende lys.............

Tusen takk for en hyggelig kveld kjære dere!!

pepperkake 001






Amarylliser er nydelige advent og juleblomster og jeg har flere stykker, også røde.

Denne er enorm og to stammer til er på tur, så da får jeg glede av denne i juledagene også.....

pepperkake 012

pepperkake 015

Gunda-gensernisse (laga for noen år siden) sitter på sofaryggen i stua og vokter at alt går riktig for seg i dagene fram mot jul.....mor er litt lat syntes hun, men jul blir det nok i år også.

Har hatt en etterlengtet fridag i dag og alt som er blitt gjort er en lang gåartur til fjells, mmmmmm dere kan tro det var deilig å bare gå og gå i vinterlandet med kaldblåst rundt ørene.........hadde til og med selskap av naboens hund, som også kosa seg og svinsa rundt meg hele tida.......Ja, så leser jeg .....krim av Stig Larsson(har to bøker på over 600sider hver ;0>)det er jenta si som forbereder jula det.........men det er snakk om å kose seg i mørketida.....hihi!

pepperkake 013





Og jeg koser meg, langhelga starta med Halvdan Sivertsen konsert, gutta hadde det topp på senen, mye latter og moro og ikke minst flott visesang, kan anbefales på det varmeste!






I mårra lørdag skal jeg stå på ski......igjen, for da åpner langbakken og jeg klarer ikke å sitte hjemme da må vite.......i kjent stil skal jeg suse nedover bakkene.............





Ønsker alle som titter innom, blogger eller ikke, ei trivelig helg....... og koselig tredje søndag i advent!

9 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Koselig julestemning på innlegget ditt,fint pepperkakehus,og amaryllisen din er nydelig.Min er i ferd med å sprette ut nå,men den er rød,skal kjøpe en hvit også,er bare ikke blitt om ennå.
Ha ei fin helg!

BeBe`s blogg sa...

Misunner deg som klarer å slappe av i denne adventstida. Syns det er vanskelig å finne "roen", føler hele tida at jeg må ha noen juleforberedelser på gang. Alle bøkene som har ligget på vent, gleder jeg meg til å lese i jula, for da skal jeg slappe av! Fortsett å kose deg i adventa!:)

Lemi sa...

hei.. håpe du overlevde langbakken idag, æ har vært på jobb æ, og ska i morra og.. men æ har iallefall barnefri idag, d e godt d :)klem

Som dagene går sa...

Koselig innlegg. Håper det gikk godt i bakken!
Har en hilsen til deg på sidefeltet i bloggen min.
Ha en fortsatt fin førjulstid!

Anonym sa...

d va kjempe kosli å lage pepperkaker:) glede meg t å lage julekort en ettermiddag.
klem<3

Lemi sa...

rart d der me restegarn... man prøve æ bruke d opp, men så får man førr lite t d mn har bynnt på, å må kjøre å kjøpe mere, og så har man plutselig mere rester enn d man bynnte me... hm...

Alma Merethe sa...

Heia. Så ksoelig du har det i fjørjulstia. Koselig å bake sammen og gjøre noe som alle liker.

Det var nu hyggelig at eg kunne friste med brente mandler. De er bare gode. Synes det er best hvis det blir litt hardt sukkerlake utenpå. Blir de lysebrune blir de myke inni. Lykke til.

AnKa sa...

Tuddelituuuuu flink tanteonge eg har:-)og søster;-)
Eg huske når du strikka den nissen... hihi
Om du e heime i kveld så kjæm eg kanskje en tur på strikkebesøk:-)
Ha en fin dag
klæm fra lilledadda

Hege sa...

Hei hei du,stikker innom her for å ønske deg en super fin jul:))Kos deg