fredag 14. november 2008

Stor stas


Nå er Blånissehuset
åpnet her i
Målselv

nesten så jeg har de i hagen
rett bak huset mitt......
i alle fall oppe i fjellet
Var på åpningsseremonien
torsdag kveld
i flott vintervær
På himmelen hang fullmånen
og skinte ned på oss
det var magisk nisse-stemning......
NRK Aktivum og
Margrethe Røed
samt
lokale sangere og skuespillere
gjorde en flott innsats
med åpningsshowet
Kanskje kommer noen av dere
fra nord, sør, øst eller vest i landet vårt
til å besøke Blånissene i fjellet her
en gang......
da skal jeg vinke til dere når
dere kjører forbi.......

God helg til alle sammen!!


12 kommentarer:

AnKa sa...

Det va sikkert flott å være der å se.
Eg holdt meg heime, kom fra hurtigruteturen i går. Hadde en toppers tur, spiste middag på Anker brygge før vi satte nesen nordover igjen.
Vi snakkes, ska ta med meg handarbeid å komme på besøk.
Ha ei fin helg

Lemi sa...

vi va og der, men dro før d ble vår tur i huset, ungan frys og bynnte å bli trøtt.. tenkte oss en tur på tirsdag kanskje.. ska kjøpe årskort ;)

Anne-Berit sa...

Høres koselig ut,og med det været dere hadde måtte det jo bli en fin stemning.
Ha ei fin helg!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så koselig med blånisseland hele året da... har vært innom nisseland ved Alvdal...
Så jo tv`n at de åpna - tenkte jo på deg da, som har de som nabo... merkelig dette - hører en om noe som har skjedd i landet vårt, er det jo noen "bloggere" i nærheten...
Nydelige sminkepunger du har sydd...

Ha ei super helg...

Randi sa...

Å...det hadde vært litt av en førjulstur.
Her setter de opp Jul i blåfjell på Stiklestad arena, de har kjørt det i to år nå...og det er kjempesuksess. Vi var der for to år siden og vi stor koste oss. Blir aldir lei av de nissene jeg...barnslig sju.hihih

Og de bildene i forrige innlegg var bare hlet utrolig vakre!!

Ha en fin helg

Hulda sa...

Har jo hørt om dette Blånisselandet. Ble det bra? Kan jo hende vi tar en tur en gang, bor jo ikke så langt unna. (Harstad)

Jeanette sa...

Så flott en blogg du har:o)
Skulle gjerne vært å sett på blånissene..bor langt unna da..men en gang i fremtiden kanskje:o)
Ha en flott uke!

Turid sa...

Måtte være artig å overvære denne seansen...å du må tru om æ sku oppleve å komme dit , da hadde æ nok ikke dratt forbi ,hadde nok stoppa å spurt om det er her du bor??he he.
Ei flott uka te dæ i blånisse land.

Hege sa...

Åhhh det var sikkert kjempe koselig med åpningen av "fjellet".
Her måtte vi nøye oss med teater forestillingen som reiser rundt...ganske så koselig det å:)
Ha det fint:))

kreaLIV sa...

Flott ja, ska åsså ta meg en tur, får se til hælga. tjo ho i morra har æi fri, da ska æi kose meg på en by tur.
Ønske deg ei flott hælg

Berit sa...

Så spennedne med blånissehus da, og det må være en opplevelse for små og store dette.

Flott bilde under også - i tåkehavet, trolsk stemning der!

Od de sminkeveskene var SÅ lekre!!

Ha en fin ny uke der nord.

Alma Merethe sa...

Heia. Og takk for besøket. Harvært treg med å gi en lyd fra meg. Men har vært litt opptatt og litt små syk. Formen ikke på topp.

Så så det veldig spennende ut med blånisseland. Artig at noen har fått det til å lage et slikt sted.

Så får eg kommentere bildene dine under. Flotte bilder du har tatt.

Tenker at det er 1 mnd til julaften i dag.
Ønsker deg ei finfin uke.