søndag 30. november 2008

Leteaksjon pågår..........

Så er jeg i gang igjen, med leting......og nå er det adventstjernene som er søkk borte, de nostalgiske i papir......og hvorfor lærer jeg aldri......men skitt au stakene er her både de elektriske og den med levende lys.......

desember 004

Kanskje er det "Lånerne" til Roald Dahl som har vært på ferde, for de har nemlig vært her før!? Synes jeg hører latteren når jeg raser fra kjeller til loft i tre etasjer og 29 trappetrinn og leter som besatt etter to små flate trekantkonvolutter.

System sier dere, du må ha system! Jadajadajada, har jo det og da, men av og til legger jeg ting på kjempelure plasser for DA husker jeg i alle fall på hvor det ligger neste gang jeg skal ha det......HØHØHØ!

Og i eskene med julepynt har jeg vært 1000 ganger og leita (mye snasent der ja, men IKKE stjernene) Får bare kose meg med bilde av den hvite, er så heldig at jeg har en rød også, kjøpt i Kiruna for noen år siden, på en trivelig førjulstur....den husker jeg......merkelig nok!


desember 002


Kong vinter er funnet fram og vokter over husfruens trimturer innomhus....

Det er jo ikke så galt at det ikke er godt for noe....29 trappetrinn er jo ikke bare å kimse av det heller, og når det blir noen turer opp.....og ned.....og opp.....og ned .......igjen........puhhh.....da får jeg jo kondis med på kjøpet!

desember 008

Og siden jeg, i min lete-iver IKKE har hatt tid til å ta bilde av årets "levendeadventslysestake" , så får jeg bruke fjorårets.....joda jeg fant pynten, som har fått selskap av noe nytt........bilde kommer senere!

Ønsker dere alle ei fredelig og stressfri adventstid! (leter ikke lenger, venter til Lånerne leverer tilbake)

16 kommentarer:

Lemi sa...

du leite litt sant? hver gang du passere ett kott eller skap? MÅÅ bare titte inni? ;) sånn e iallefall æ om æ leite etter nokka..
vi får håe di dukke opp snart.

kari - carpe diem sa...

du aner ikke hvor mye det gleder meg å lese at flere har det sånn!!!Men:-jeg skal ikke stresse, jeg skal ikke stresse, jeg skal ikke stresse...

Trollkåno sa...

Jau, kjenner att detta: å legga det på ein spesiell plass for då skal ein iallfall hugse det....men det slår som regel feil.
Men plutseleg når du minst ventar det, DÅ finn du det....lukke til.
God advent!

kreaLIV sa...

Nei, å nei, æi e akkurat likens, tulle og legg ting på nye plasser, slik at æi lettere finn dem igjen. Men tingene dukker opp heldigvis, men det som kan være ergelig med de stjernene e at du ikkje finn dem førr langt uti adventa, og dem va jo ny så du vil jo gjerne ha glede av dem lengst mulig. Håpe!...æi ska holde utkjik ætte dem, æi å. Ønske deg ei koselig advents tid. Klem!

Turid sa...

Men koselig har du det lell - med eller uten de som har gjemt seg...bruker også legge ting på LURE plassa..he he.
Ha en super deilig første søndag i advent!!
Mørketids klæm fra Turid!

Anne-Berit sa...

Ikke bare meg altså,finner ingen ting,leter og leter.At men aldri lærer,men neste år...
Forhåpentlig kommer mesteparten på plass til jul.Ha det kos!

KKannDesign sa...

Hei du - det var lenge siden - men du sååååå hyggelig at du dukket opp inne hos meg igjen! Jeg er litt opptatt med bilder i kveld - skal lage bilde-kalender..hmm før jul..hihi..så jeg må henge i! Men vettu jeg kommer innom deg snart igjen - er nok mye jeg må titte på og lese hos deg nå ja!

Håper du har hatt en fin første søndag i advent.

Smil fra KKann

ansle sa...

Det er så lett å kjenne seg igjen atte!
Men julepynten og adventstaker etc er det greit med, for de blir pakket i ørten pappesker ved sesongslutt og havner pøhompøh på "mørkeloftet" til neste gang. Verre er det med nyervervelser som kommer til utenom sesongen. De har en tendens til å dukke opp på lure plasser når det ikke er bruk for dem og du kanskje helt hadde glemt at de fantes. Egentlig er det jo koselige overraskelser, men verre når en driver klappjakt på dem!
Ha en koselig adventtid.

Hege sa...

"Legger det på en lur plass"
Kjenner meg godt igjen der ja :)
Får håpe den dukker opp snart.

Marie sa...

Nydeleg stjerne! Håpar at du finn henne.

Kjenner meg igjen der ja, eg var utan påskepynt eit år fordi eg ikkje fann posen med pynt igjen. Den dukka opp sommaren etter då eg skulle finne fram soveposar i eit skap eg sjeldan brukar, hehe.

Eg har ei venninne som seier at dei bur tre stykke hos dei, ho, mannen og han "någen"(nokon). "Någen" er han som tar det mannen ikkje finn igjen; "någen må ha tatt det!", seier han når han har forlagt eit eller anna.

Koseleg adventsstake også forresten :)

BeBe`s blogg sa...

Får håpe du har funnet stjernene no da, er det ikke typisk. Vi trodde at vi hadde alt av adventspynt samla i ei eske, men selvfølgelig var det noe som var flytta på, (funnet etterhvert). No er det vel snart bare vi som ikke har vært i Blånisselandet, så vi må vel ta oss en tur med barnebarnan. Ønsker deg ei fin adventstid.:)

Malys krok sa...

Jaja, lete må man både titt og ofte, nen nå er vel kanskje stjerna dukket opp? Var iallefall fint med tent adventslys.Ha en fortsatt god advent.
Fra Margit.

Turid sa...

En overraskelse til deg hos mæ.

Hege sa...

Ha ha så flott at det er flere av oss:))
Ha en hærlig helg

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Jepp, sånn er det jo - hver jul, nesten som Hovmesteren...
Har noe til deg på siden min...

Klem Mita...

Berit sa...

Merkelig hvordan ting bare forsvinner sånn uti ingenting, forstå det den som kan!

Jeg har en liten utmerkelse til deg fordi du har slik en fantastisk blogg!

Kos deg i adventstiden!