tirsdag 14. oktober 2008

IKKE BARE UT PÅ (TRIM)TUR


Joda, jeg gjør litt andre ting også
enn bare å springe rundt på fjell og toppturer
eller ragger rundt på andre
turer......
Her fra en fjelltur i begynnelsen av juli
da jeg og ei venninne gikk i stive fire og en halv time
innover Dividalen
for å se på reinmerking.....
det var bare det at reinflokken på flere tusen dyr
kom da vi gikk hjem......
men vi tar turen opp igjen til neste år!
(hiv deg med da om du har lyst)

og... det er meg som poserer her
ved teltplassen vår



Tror dette blir storlugga til......nissen
siden de er julete rød og hvit
i alle fall til
noen med digre føtter
De er enorme og skal toves
jaja får se hvem de blir til
den avskyelige snømannen kanskje
han har digre føtter vel.....?!


Sverger til handuk på kjøkkenet
og denne såpa er et must
Dette er sånn "sitte å gape" strikking
greit til tv titting
intet mønster....
det er bare å strikke.....
passer meg egentlig ganske godt
kanskje derfor det har blitt strikket mange....
men de fleste er gitt bort etterhvert
koselig å gi.....


Flere nisselugga som skal toves littegrann
har hekla ett par i blått også
de er gitt bort i 50-årspresang
Litt broderi og band ble det på de
kanskje blir det på disse også etterhvert....
goe er de og varmer kalde føtter
gjør de i alle fall
Må jo ha både røde og blå nissetøfla.......
snart flytter Blånissene inn oppi
fjellet her
NRK sender også Jul i Blåfjell i reprise
i adventa nå før jul......
arti!


Så er det ei hekla "trugehue"
med navn og årstall
denne skulle vært gitt som presang
for leeeenge siden
jada hun skal få den
bare jeg får summa meg.....
Det er jo ikke vinter ennå
men ganske snart er det
hvitt på marka igjen
og da er det godt med noe varmt på
ørene....
og på føttene

ta gjerne en titt på innlegget under her
det er litt finurlig......


6 kommentarer:

Hege sa...

Hei du,flotte strikka saker,tenker det kommer godt med snart,og da er det alltid artig med noe nytt:) Ha en fin uke

Nunne sa...

Flott å se deg igjen!
Med mange gode tips til presanger. Ja, typisk nordlending..... gjøre småting som fenger andre som elsker strikkepinner.

Ønsker deg en god onsdag, takk for besøket og velkommen igjen til meg!
Hilsener fra Nunne.

kari - carpe diem sa...

Hei, og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! Jeg vil gjerne linke deg, hvis det er greit, for her var det koselig å være:-)

AnKa sa...

Dævven du har vært kreativ i det siste:-D
Eg hadde en fin tur tell Bergen, men du kan tru det va godt komme heim. Borte bra men hjemme best.
Her går det i strikking og hekling....
No ska eg lage pizza snart, kveldskos her.
Har vært å kjøpt roser tell gutten min som hadde dag på torsdag, han blei litt førrfær:-D roser tell meg???
Vi snakkes, ha en fin kveld.

BeBe`s blogg sa...

Koselig ting du produserer, selv plages jeg med smerter når det blir for mye håndarbeid, så jeg har måttet ta det litt med ro. Men har jo bare såå lyst å lage noe, særlig når jeg ser alt det fine rundt på bloggene.:)

Turid sa...

ÅÅ for en tur, blir helt dårlig når æ ser slikt.... særlig etter ei helg med bare spising!!
Så sent nå så æ sier natta!