mandag 20. oktober 2008

Ei langhelg er over...........



og sy-lysten slo plutselig til som lyn fra klar himmel på lørdag
Kort og scrappeting i dunger på sybordet ble skjøvet passelig til side
og noe tøy kjøpt på Artiquilter/Finnsnes på fredag kom "plutselig" fram......
for jeg hadde fredagsfri, fri, fri fra jobb........jipppiiii.....
(lys og mørk dongeri er
avlagte bukser etter ungene)
Pus SKAL ha et ord med i laget
så etterhvert ble det trangt på sybordet
når også symaskina kom på plass.....
FLOTTE dubbedingser kjøpt på IKEA i
flere omganger, og for lenge siden, har ligget ubrukt like lenge
kom nå til nytte.....endelig ;o))
Da var det bare å hive seg rundt med skrujern
og ryddinga av "sybordet" gikk som en lek
for her må det jo system til......
(men ennå er det jo noen dunger rundt omkring på
"roterommet" huffoghuff , den var ny gitt!?)


Fram kom også begge bærplukkebøttene som ungene brukte da de var små
laget av tomme hermetikkbokser, av min kreative mamma
(det ble plass til den andre og)
Små ulltøfler brukt av samme trollunger pynter også opp
Maska og tegninga er det eldstedattera som produserte på skolen en gang
og den lille bilen med søsknene i er det
yngste"banet" som laga i 1. klassen......
oioi det er noen år siden.....

Hadde lyst på ei vinter- og mørketidsveske til jobb-bruk
og fargene ble hentet nettop fra
VINTER og MØRKETIDSLYSET
..........
et lite blått vinterhjerte
henger i en sølvtråd
på ei
hempe
og dingler......
kanskje det venter på vinter og snø.........

9 kommentarer:

Lemi sa...

hei så flink du har vært me symaskina i helga! tenkte få t ett bloggtreff t helga om du e interessert? du kan vel si ifra t dem du vet om som kunne vært interessert, så enes vi om tidspunkt

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så flink du er da, rydder og greier... prøver stadig å rydde syrommet jeg - men snur jeg meg en gang... er sikker på at det er nisser der som roter...
Veska de ble kjempeflott, vinterlig og flott...
I morgen har jeg fridag - tro om jeg skal "trimme" symaskina litt igjen...
Måtte se både en og to ganger på det bildet med babyen før jeg så det lille nurket - arti bilde...

Ha en koselig kveld og uke...

AnKa sa...

wow så kreativ du har vært i hælga. Flinke storesøstra mi. Her gikk det i baking og rydding av hus. Et lite kaffeslabberas på søndagen, med mor og far her.
Fanden eg slit sånn med bloggspot... får bære dobbel linjeavstand når eg skriv innleggan.... ser jo så teit ut.
Vi må ta oss en kveld å møtes med heklekrokan eller pinnan.
Va hos legen i dag med kneet..... blir vel ikkje nå slalom på meg i vinter.... FÆSTLIG:-(
Må du ha en fin kveld.
Klæm fra lilledaddan din.

Lemi sa...

se bloggen min førr bloggtreff!!

Lemi sa...

selvfølgelig!!

Hege sa...

Tjohei.Skal si du har heve dæ rundt. To nydelige vesker på et jafs. Skjønner du ble inspirert av å ha vært innom den hærlige butikken på Finnsnes, skulle ønske den var nærmere meg..Ha en fin uke

Hege sa...

Hei du.Så lur du er,var sikker på at det var to vesker.Kjempe smart:)Snart helg...så da sier jeg bare ha en flott helg:))

kreaLIV sa...

Så flott da, æi bli så gla over å se at du r produktiv. Flott veske, æi trudde åsså det va to.hi,hi
Jo da, vi sees på lørdag, glær meg :)

Turid sa...

Åååå herregud for ei flott veske!!
Har lenge hatt ønske om å sy ei veske , har bare sånn vage formeninger om hvordan den skal være , men no vet æ det!! Den der er sånn som mi veska skal være...vil ha ,vil ha!! Kan æ være så frekk at æ spør om mønster eller selger du kanskje ei slik ei ??? Æ bare spør ....å æ e heilt betatt!!

Så flott du har pynta på syrommet ditt, hadde virkelig sansen for måten du har tatt vare på barnas tegninger og ting og tang.Ellers er de jo gjemt bort i skuffer og skap ..dette var flott.
En fortreffelig torsdag te dæ!!