fredag 5. september 2008

Fra A til Å gjennom en flott sommer


En traust turkompis
som vi hadde selskap av
på en av turene i sommer
Han tilhører min manns tante og onkel på 80 og 85 år
de har gått fjellturer hele sitt liv
er lommekjent
og et oppkomme av gode historier
og opplevelser.....
dere skulle vært med
vi hadde det helt
TOPP
og de er utrolig spreke
ja det er helt utrolig.....



Grå, værbitt og slitt
står trollfurua inne i dalen ved elva
i brunbjørnens rike.........
i Øvre Dividal Nasjonalpark
Her er det deilig å vandre og nyte
vår flotte nordnorske natur
i all sin prakt......
for noen år siden traff vi på bjørn i traktene her
ei binne med to unger.......
en helt rå opplevelse

Fantastiske Lofoten
Vi kjørte motorsykkel langs nyvegen Lofast......
og Lofotens flotte natur
er kun timer unna
Her skimtes Værøy langt ute i havet....
og vi kom til vegs ende
ute på Å


Oss innlandskrabber liker også
kysten
og en vakker søndags ettermiddag
havna vi der på nytt
nå ved nyoppbygde
Hamn i Senja
.............nydelig.............



Men det som ligger mitt hjerte nærmest
er snaufjellet
uten et eneste tre med eller uten lauv
tre fotturer ble det i sommer
...........karrig, vilt og vakkert...........
Her fra vår fem dagers fottur til
Store Rostavatn
innerst i Rostadalen
helt inne ved svenskegrensa
Vannet er digert og ligger både på norsk og svensk side
og her ser vi innover Sverige......
Det er noen mil å gå med tung ryggsekk
men er man bitt av høgfjellbasillen..........
Jada vi traff svensker som også var på fisketur
men de kom og dro med sjøfly....
vi fikk fisk om dere lurer
både stort og smått
så fluestanga mi virker
juhuuuuu!!!!
pssst! fikk noen flotte fluer hos
de to hyggelige svenskene......


Fra Lofotr Vikingmuseum i Lofoten
.........ord til ettertanke............

14 kommentarer:

Lemi sa...

høres ut som om dokk har hatt en flott sommer sjøl om været ikke akkurat har vært nokka å skryte av.. ;)

Ella sa...

Titter innom for å si hei
og ønske deg en god helg =)

Webradio sa...

Hello !

Jolies photos, et beau chien !

Berit sa...

ÅÅÅÅÅ du vi har et fantastisk land, for noen nydelige bilder du viser!!!
En dag skal turen gå nordover det er sikkert, så forskjellig det er fra vårt vestland. Vi har det flott vi også da.... Trives her, men ønsker å få se litt mer.

Ønsker deg en fin helg.

GAWO sa...

Takk for besøket hos meg. Så hyggelig at du stikker innom og det aller beste at du denne gangen la igjen en kommentar. På den måten fant jeg fram til deg og fikk med meg alle de fine bildene fra en serdeles vakker natur.

Stjerneglimt sa...

Hei!
Var innom og hilste på deg!
Fine bilder og flott natur!

Anne-Berit sa...

Å,den turen høres fantastisk ut,og snaufjellet,det er tingen for meg også.Men det kommer vel kanskje av at jeg er så skogredd.Liker å se litt vidt,og fjellet er jo vakkert da,med sine små fiskevann og fine utsikt.Bildene dine er nydelige.Ha det kos!

AnKa sa...

Tuddelituuu, å i dag har eg vært å henta lap top'en min. Kult å kunne sette i sofaen å surfe:-)
Fine bilda, no går det i strikking og hekling her hos meg. NO har eg fått start:-)

BeBe`s blogg sa...

Ser ut som dere har hatt en innholdsrik sommerferie, både med motorsykkel og til fots.:)

krealiv sa...

Så flotte bilder! Jeg vil ønske deg ei flott uke med en hilsen på bloggen min

Hege sa...

Deilig å ha flotte, gode minner å tenke på gjennom en lang vinter.Syns vi er heldig som har flere årstider,selv om shorts-vær er litt deilig,da.Ha en super fin høst:)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Nydelige bilder...
Jepp så er denne sommeren over... synes vi har hatt en super sommer...

Ha en koselig dag og uke...

Turid sa...

Hei på deg og takk for koselig "besøk".
Så hærlig å se at det er flere som er "rusa" på friluftsliv.... Går gjerne blogg turer med deg, så spennende å se dine fjell og andre tur opplevelser.

Steinbokkjen ;o) sa...

Knallfine foto!
Ein vakker dag vil eg og opp i suverene nord og nyta naturen ;o)
Koooooooooz deg