søndag 11. mai 2008

Gammelnytt


I min iver etter å få denne lampa litt
up to date
glemte jeg å ta førbilde.....
men i alle fall
var den grønn med rund hvit skjerm
og rysjekant.......
tigde den av min mamma i fjor høst
og snill som hun er ga hun den til meg
hun hadde kjøpt den i bruktbutikken.....
siden har den stått i min stue
i påvente av
"bli ny"
overhaling


Nå i helga gjøv jeg løs på den......
fikk "ånden" over meg
og resultatet
er jeg ganske fornøyd med......
Med litt maling som sto i boden
og en billigskjerm fra altmuligbutikken
er den god som ny.......
Ikonet er ekte
og som dere ser kommer
prinsen ridende på sin
hvite hest
hvem han ser etter vet ikke jeg
blir jo spennende å se....
om han ikke rir seg bort i snøfokket
stakkars mann.......
håper jeg slipper å dra ut på leting med søkestanga
beregna på snøras vel og merke
for her snør det bøtter.....
slik at landskapet blir
uskyldsrent
hvitt
og
vakkert........
og hvitt er jo så i vinden for tiden.......
aldri så galt at det ikke er godt for noe
;o)

11 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Det er no greit at hvitt er i vinden for tia,men det får nå være måte på.Nå skal det være vår.Har hatt det kaldt og med regn noen dager her nå,men snødd har det ikke,heldigvis.Nå venter vi på at varmen skal komme tilbake,så vi får plantet ut litt sommerblomster.Ha det bra!

Lemi sa...

huff e d mulig å være sååå positiv i snøværet?

Mia sa...

Tenk hvilken langstrakt land vi bor i, og hvilke store forskjeller det er i "vær og kjøreforhold"... VI har jo hatt rene sommeren (riktignok så våknet jeg idag til en veeeeldig kald nordavind, så varmen er nok borte for denne gang... håper bare vi blir spart for snøen "deres"...) At hvitt er i vinden er vel og greit, men grønnt er jo ikke så dumt, det heller... Lampen din ble kjempeflott, den, og så håper jeg bare at prinsen på sin hvite hest er fornuftig nok til å holde seg inne i varmen hos deg...

Kjerstis Hjørne sa...

Så fin lapma ble.

Det har snødd her også, men jeg har ikke noe imor det :o)

LISBETH---<-@ sa...

Lampen ble kjempefin,og gamle ikoner er nydelige. Kjøpt noen da jeg var i russland på en liten tur, men har aldri funnet en plass til de, foreløpig ligger de i skapet. komme nok frem engang tenker jeg. Huff, håper sommerværet kommer til deg, raskt!
Klem

Ella sa...

Så fin lampa var.
Gamle ikoner er jo så flotte å ha.
Passa godt i lagt disse to.
Ha en fin onsdag så håper jeg at god været er kommet i Nord nå.

Alma Merethe sa...

Heia igjen...

Så flott lampen ble. Ja hva kan ikke litt spray og ny skjerm gjøre..

Ja den sneen, håper det er siste gang for i år. Eg er ikke noe glad i den må eg si...

Ha en fin kveld...

BeBe`s blogg sa...

Titt innom bloggen min, du har fått en hilsen fra meg.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Lampa de ble jo kjempeflott...
Huff, ikke morro når alt er hvitt på denne tiden av året, det er jo mange som har det hvitt inne, men ute - nei...

Ha en koselig 17-mai, uansett vær...

åsemor sa...

Så fin lampa ble, har stor sans for slik resirkulering ;)

Snø i mai, brrrrrr, er glad vi slipper det, men direkte varmt er det ikke her heller.

Ha en fin 17 mai ;)

LISBETH---<-@ sa...

Ha en flott 17 mai feiring!
Klem