onsdag 23. april 2008

På isbjørnjakt......


Det går rykter om at en viss prosent av de som bor i nedre del av landet vårt
tror at isbjørner lusker rundt her oppe i nord.....
ja i nord norge.....?!?!....


dermed bar det til fjells igjen.....
for denne fiffige saken må avklares
en gang for alle
hvem vet hva som lusker der ute.....
men oppe på snaua der jeg tror at slike bjørner trives
ble jeg overrasket av
et skikkelig snøfokk
alt ble plutselig så hvitt og sikten, ja den ble dårlig, lik null faktisk
og tenk om en diger isbjørn plutselig hoppa fram.....uhu...skrekk og gru....
og dermed måtte jeg komme meg ned i ei faderlig fart
for noen leteaksjon vil jeg ikke ha på meg nei
om jeg gikk meg bort i snøføyka....
eller om nevnte bjørn fikk fatt i meg...
gnafse, gnafse....


altså ingen isbjørnobservasjoner i dag.......;0(
vel hjemme tok jeg heller et lite dypdykk i arkivet
og i all verden.....
en hel haug med kjøkkenhandklær
ja, slike som vi tørker hendene på etter å ha slubba med vann og vask...
kanskje er det litt miljøvennlig med slike, for tenk hvor mye tørkepapir
som vi forbruker rundt om i de tusen hjem....
bare for å tørke rene hender....
og hvorfor ikke et lite handkle på kjøkkenet til slikt bruk!?!


har strikka maaaaange og gitt bort noen.....


og har enda maaaange igjen
fant ut at jeg kunne hekle duppedittkant rundt med tynt bommulsgarn
tja, ikke så dumt det......
må vel ta med meg et neste gang jeg drar på besøk til noen
bare si fra hvilke farge som passer inn på kjøkkenet
så fikser jeg den biffen.....
ja så må jeg jo få komme på besøk da....
Og isbjørnen
vet dere
jeg tror sannelig den har gått i hi
for snart forsvinner snøen...........
og hvor i all verden skal den gjøre av seg da........?
Kos dere
med eller uten isbjørn......;0)

7 kommentarer:

Lene sa...

hihi.. ja her har æ sannelig ikke sett nå isbjørn heller... hm lure på kor dem gjør av seg? kanskje dem gjemme seg ilag me pingvinan som visstnok og befinn seg her har æ hørt... litt langt nord, kanskje?

kjøkknet mitt e forresten blått ;) thihi..

KKannDesign sa...

Hei hei

..kjøkkenet mitt er også blått! Smil! - slik som Lene sitt!!

Koselig å titte innom deg!

Skulle gjerne ville sett en isbjørn ja..

Ha en strålende onsdagskveld og uke!

Smil fra KKann

Hege sa...

Morn morn.Trur faktisk isbjørnen kunne likt seg her,etter snø mengden å beregne,ja,ja i januar ønsket vi jo snø:)Flotte håndklær.Ha en super dag

Randi sa...

Svarte, svarte...det lange innlegget...borte vekk!!!
Ja så får jeg prøve igjen.

Jo, det var bra du ikke fant isbjørnen eller han fant deg og du kom deg i sikkerhet før det ble for sent. Ville ikke likt å høre om en fru pigalopp som er savnet i nord..:))

Jeg har kjøkkenkluter du har hånduker....du skulle ikke ha noen oppskrift å dele med oss...??

Ha en fin dag, håper solen kommer fykende nordover snart.

Ella sa...

Å så fline kjeøkkenhånduker
du har laget.
Selger DU ???
Ha en fin dag og god helg.
Håper at våren er i annmars i nord

åsemor sa...

Jeg hadde iallefall ikke tatt isbjørnjakt-turen alene, men du er jo og blir en tøffing. Og det at du kan fjellvett reglene har jeg aldri tvilt på, du har bevist det, det er ingen skam å snu :)

Ta deg en tur, jeg tror jeg velger meg grønnt kjøkkenhåndkle ;)

Fingerbølla sa...

Så mye nytt og spennende du har lagt ut. De vinterbildan va bare knallflott. Ei fantastisk hælg e no over, snart e alle i seng og sover...go natt og ha ei super vekke!!! DET E VÅR, TRA-LA, TRA-LA