mandag 24. mars 2008

Påskepuslerier.........


Restegarnet kom godt med i ledige stunder
i påskeferien........
after-ski med strikking
ja det går an.....
men hjemme vel og merke....!


Inni disse ellers så gode Gore-texvottene mine
var det en gang fastsydd hanskefor
av en heller tvilsom og usunn kvalitet
ble litt vel klam på hendene etter
en tids bruk ute i skibakken
eller pesende opp bratta på truger.....

og hva gjør jeg da......
joda jeg klipper ut elendigheta
og putter hjemmestrikkede og tovede votter inni
og alt blir så meget bedre....
men det blir varmt
etterhvert
når sola skinner og himmelen er knallblå
og snøen fortsatt ligger som et hvitt teppe
over landskapet.....

da må tynnere votter til
og #pling# så hjalp strikkepinnene og heklekroken
meg med
å lage disse........
akkurat passe varm nå når det går mot varmere
tider.....
og ski og trugeføre ennå er inntakt.....
;0)
Etter ei himmelsk påskefeiring med solsolsol.....
hver eneste dag i HELE påska
er jeg klar for fire dager jobb.....
så er det HELG igjen!

HÆRLIG

11 kommentarer:

Lene sa...

har tenkt samme tanken t maya sine votta, ho blir fort våt og kald, så koffer ikke klippe ut foret og lage nytt? lurt!!

Mita`s hjørne sa...

Så smart... nå har du jo votter til været, om det er varmt eller kaldt...
Her har vi også hatt et strålende vær denne påsken - og lange late dager med masse mat og gotteri... Skulle nok hatt en slikk hane til å passe gotteriet her også - hm...

Ha ei koselig uke...

åsemor sa...

Det var en "luring", det er viktig at ting fungerer. Jeg har ikke slitt i bakkene i år, har vært husbestyrer denne påska, selvpålagt. Innimellom har jeg kost meg på verandaen med strikking og boka mi :)

Ha ei fin uke !

Anne-Berit sa...

Det var kjempelurt du.Gubben har noen som er sund på innsia,men nå fikser jeg det.Han jobber mye ute,og da trenges det noe varmt(der han kan ha noe annet enn arbeidshansker da).Ønsker deg ei finfin uke:o)

Randi sa...

Flotte farger på votten din! den likte jeg.
Ja vi har også vært heldig med været i år..skikkelig flott påskesol!!

Ha en flott dag.

Lisbeth sa...

Heisan! Håper du har hatt en fortreffelig påskeferie! Super smarte votter, enten er de som regel for varm eller kald, så ingen dum løsning du har funnet.
Ha en flott dag.
Klem

Fingerbølla sa...

Egentilig så e du veldig lur. Stopper man vinden så trengs ikkje så veldig tjukke votter....har mista mine vindtette votter, men kanskje de e her en plass...
Har vært siste kveld på skinnfellkurs, d e så innmari koselig å gå på kurs.
Ha ei go natt:)

kreaLIV sa...

Flotte farger på strikka vottan, og lurt ja, og bære rive bort de tynne fleez-forene...glær mæi te å se prinsessekrona di....hmm korsen farge du vælge

lillemy sa...

Dette var jo skikkelig lurt! Flotte votter du har laget da til å ha inni!

Vi har ikke hatt så bra vær i påsken, men fikk litt bedre vær nå i etterkant! Og det hjalp på!

Ha en fin torsdag!

Kjerstis Hjørne sa...

Så lurt at du ordnet vottene dine slik. Men de nye tynne er jo nesten for fine til å gjemme inni de andre.

Turid sa...

Kjempe lur løsning på vottene, men de var nesten for fine til å gjemme bort!
Har hatt flott påskevær her hos mæ også , masse folk i huset , masse sol go mat og en lat påskehane som ikke passa godter skåla.....
God helg te dæ!!