fredag 28. mars 2008

Bli med meg på en liten trimtur.......


onsdag etter tidligvakta på jobb
bar det til fjells.....
neida, det var ikke den avskyelige
snømannen som kom etter
meg......


det er medisin for sjela å gå
helt alene i fjellet
å bare nyte stillheta
og den utrolige flotte naturen vi har....


På andre siden av dalen midt imot
er det også fjell, fjell og fjell....
det har vi nok av her
i Målselv


videre oppover mot snaua............
ei bjørk som bærer preg av
at det en gang har vært
masse mere snø her
i 2000 var det snørekord
vi holdt rett og slett på å snø
ned...
og vinteren varte til langt ut i juni


men i år er det helt motsatt
det er lenge siden det har vært så lite snø
her som nå
og den snøen som er har vinden blåst på
så innimellom pudderpartiene
er det knallharde skare
så skiene får ligge igjen
hjemme......


så dukka disse opp
og dere kan jo gjette hva de
har å gjøre i fjellet.......
Jeg takker for turen og ønsker dere ei
fortreffelig helg
og hvor jeg skal tilbringe den
tja.......
nedenfor disse er nok mye mulig.......
og jeg skal kose
meg
;0)


17 kommentarer:

Syersken sa...

Dette så deilig ut, vi er fantastisk heldige som har så flott natur,det viktige er å gjøre som deg å bruke den..ha ei deilig helg.

Randi sa...

Herlige fine vinterbilder. Takker for turen. Blir gjerne med flere ganger jeg..

Ha en strålende fin helg. Med eller uten truger.

MITT FARGERIKE sa...

Mange fine bilder å se hos deg. har meldt meg inn på Familiens(ukebladet)
hobbyside som heiter tradsnell.no (for å gjøre forvirringen fullkommen)og fant ei dame som heite Fru Pigalopp. Trodde det kunne være du men måtte sjekke det opp, men du går på ski og trur ikke den andre navnesøsteren din gjør det. Ikke enkelt å skrive bokmål. Ha ei fin helg som deg sjølv....smil...smil

MITT FARGERIKE sa...

Sida heiter da tradsnella.no og ikkje det eg skreiv i stad, det går betre å skrive nynorsk kjenner eg.

Annemariesquilt sa...

Heia takk for flott tur. Fotspora var kjempeflotte... Har vært i syden i påsken så det var faktisk veldig deilig med noen vinterbilder. I morra skal jeg med jobben til Trondheim, så jeg får ikke sydd noe denne uka heller. Håper du kan få en flott uke :-))

Fingerbølla sa...

Tusen takk for turen, jammen godt at du tok meg med;)
Det på det siste bildet kan det være stolper for å merke løyper, i slalombakken? eller sånne som merker veikanten, de rødorange?
Pytt pytt, ha en fin kveld, tjohei!

Anne-Berit sa...

Hallo der oppi nord,det er noe til deg på bloggen min.Klemz:o)

lillemy sa...

Takk for turen! Nydelig natur opplevelse!

Ha en flott uke!

Bente sa...

Hei og takk for trivelig kommentar i bloggen min. Ser du også bor i vinterland. Det er minst like mye snø her på Oppdal. Har vært mye snø hele vinteren så jeg er i grunnen fornøyd nå, og er veldig glad for litt varmegrader:-))

Det var trivelig å besøke bloggen din med mange flotte bilder. Kommer gjerne igjen og legger inn link til siden din.

Ha en trivelig kveld.

Kjerstis Hjørne sa...

Så fin tur du har hatt, og nydelig vær også. Det er rart at et år kan det komme massse snø og et annet nesten ingen. Husker 1997. Da var det masse snø, allefall hos oss. På det lokale 17.mai-toget ble folk bedt om å ikke at med seg biler til skolen vi skulle gå til, fordi det var så mye snø på parkeringsplassen at det ikke var plass til biler.. Men sommeren det året var helt fantastisk.. :) mimre mimre.. Husker det så godt fordi det var mitt siste år som elev på den skolen togen gikk til..

åsemor sa...

Så koselig å få være sammen med deg på tur, tar gjerne flere med deg :)

Nunne sa...

Det er nok ikke idag du har vært på tur, men onsdag var det hvertfall, så jeg heiv meg med oppi fjellet. Flott skiføre og den stillheta! Hørte du meg ikke? hihi......... VELDIG FLOTTE BILDER!
Klem fra Nunne..

Mita`s hjørne sa...

Nydelige stemningsfulle bilder hos deg...
De fjellene er jo bare så praktfulle, nordnorske fjell er noe for seg selv...
Men æ må no sei: æ e gla fer at snøn ha firri her...
Hørte foresten sånn i forbifarten at snøen hadde lavet ned noraforr i dag - hos dere å???
Her begynner vi å se våren...endelig...

Ha en koselig kveld og uke...

hege sa...

Nydelige bilder,her har det dalet ned nå..kune kommet for en måned siden..ja,ja trur jeg skal stille klokken tilbake til vintertid:))

SKIBOTN HUSFLIDSLAG sa...

Hei i Målselv,- kjempefine bilder du har! Og masse flott handarbeid. Vi legger ut link til deg på sida vår-www.skibotnhusflidslag.blogspot.com

Dumuro sa...

SECURITY CENTER: See Please Here

Berit sa...

Tusen takk for turen, der var det virkelig flott. Herlig å gå å nyte det vi har til full rådighet, helt gratis!
Ha en flott helg!!