fredag 22. februar 2008

Vårtegn......



i skibakken.....
Her hos meg er det full vinter
og langt fra noen vårtegn å se
annet enn at sola, når den er framme, er kommet ganske
høgt på himmelen
Og du herlige fryd så deilig når sola skinner på
kritthvit snø........
og det glitrer som diamanter....
Jeg benytter meg flittig av vårt nye alpinanlegg
og øver på denne stilen......
MEN
det er IKKE MEG som er avbildet her nei
sammens med den snertne knebøyeren......
Når jeg skal kjøre litt fort......høhø....
er det vanlig alpinutstyr som gjelder
er litt redd for lårhalsen om jeg skulle falle
med Telemarken
for der løser ikke bindingen seg ut
om jeg gjør noen rundkast........
Og for ei halvgammel dame er det
skummelt nok......
Men moro er det
å suse nedover......
Dropper tanken på både handarbeid og oppussing....
i helga er det
skibakken som blir mitt tilholdsted.....
Var der torsdag-
og fredagskvelden
......
godt å trimme litt
især når man blir trukke opp av
heis.....hehe
Ha ei fortreffelig helg dere der ute
kos dere
det skal jeg gjøre!



5 kommentarer:

Lene sa...

ja du e dyktig du!! her i gården e d snowboard som gjeld, kan IKKE kjøre ski! har prøvd, og tøffe snowboard-meg blir forvandla t ei ski-pingle som plutselig e redd for bakker, svinger, og heis!
mo ska d sies at d va enklere å ta tallerkenheis me ski enn d e me brett, men allikavel..

kanskje vi treffes i bakken ;o)

klem

Annemariesquilt sa...

Flott at du nyter livet ...
Må innrømme at jeg aldri har turt å sette utfor, men det ser veldig gøy ut. For tiden koser jeg meg med å lage et vognteppe til min niese som har fått ei "stor" jente.
Kos deg...

åsemor sa...

Imponert over skiferdighetene dine, mine avtar drastisk med årene og siden jeg aldri heller har hatt spesielt mye "guts" forstår du at det er "non" igjen :)

Kos deg i bakken !

Mita`s hjørne sa...

Måtte du si at det ikke var deg og den flotte knebøyeren da...he,he...
Her er slalomskiene lagt på hylla for noen år siden - men jammen var det morro så lenge det varte...
Her hadde vi troen på våren noen dager - ikke i dag, snæen kommer vannrett...

Kos deg i skibakken...

Turid sa...

Hei Tøffa, du er jammen mæ sprek!
Elsker ski æ og , men æ blir nok hengende etter i forhold til deg, skiheis skulle æ gjerne ha prøvd...
Kjører mye med hund, men passer på at æ blir svett også så det blir litt trening av det. Starter over Finnmarks vidda i år også for femte året på rad ,(uten hund)det er flott!
Ønsker deg en flott søndag ,og takker for koselig kommentar.
Kaffe og kake til deg after ski hos mæ!