mandag 11. februar 2008

Surrer rundt


og får intet gjort
Hobbytørke
kalles det visst

Så sitter jeg her i heimen
og ser
at nesten hele huset skulle ha vært pusset opp
etter 21 år trengs det
nytt golv i stue og kjøkken
ny kjøkkeninnredning............
maling og tapetsering av stuevegger
i trappegangen og nede i hallen.......
pusse ned og male ei trapp som går over tre etasjer.......
helst nytt rekkverk også..........
er det da mere
jada
men skitt au.....

Vet dere hva
jeg tror jeg gjør som dama på bildet......
trykk på bildet så ser dere
hva som skjer ;0)
og fortsetter og surre rundt
og gjøre ingenting.....

Ønsker dere ei
fortreffelig uke!

pssst! jeg klarer nå å kose meg
sjøl om huset ikke er helt som
jeg drømmer om......

17 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

He,he... jepp jammen skal du kose deg uansett... sånn er det bare...

Ha en koselig uke...

Turid sa...

Kommer tid ,kommer sted. eller no sånt......
Kos dæ du me hobby tørken din , det er antakelig et stort arbeid du skal igang med, men det vet ikke du enda, så derfor samle du bare energi nå...men vent, snart strøyme det på.....
Klæm Turid.

Syersken sa...

He,he, syns du har en sunn holdning til opp pussing, har vi ikke alle hele tiden noe vi syns skulle vært litt bedre..Nei kos deg med den følelsen leenge du og ha ei super uke.

Alma Merethe sa...

Hi hi. Ja hvem har ikke kjent på hobbytørken. Den kommer bare plutselig tilbake igjen.

Du får heller kose deg med dagene som god mor. Veldig flott innlegg tidligere...


Ha en fin uke!!!!

AnKa sa...

Dæsken e det meg du har bilde av:-D hihi
Det e litt hobbytørke her åsså du.
Men shit au, vi kose oss oppi bakkan så lenge det e sny.
No ska eg no prøve å pjuske litt på syrommet som eg så smått har tadd i bruk, du må komme å innvie det ilag me meg:-)
klæm fra lilledaddan din

janne - kathrine sa...

Ja, går litt trått her om dagen også.
Ved å følge med på og lese i en del blogger, får jeg inntrykk av at mange pusser opp hele huset en gang i året, ominnreder huset en gang i uken og syr minst en hjemmelaget pute om dagen :-)
Skulle vel gjerne hatt litt av all denne energien og kreativiteten, men - det går bra med mitt tempo også ;-)
Ha en fortsatt fin kveld!

Lene sa...

hei hei.. ja d e mye man vil ha gjort, men så altfor lite tid og ork..
men men.. kjem vel me tid og stunder ;o)

klem

Ella sa...

hehehhe artig innlegg.
Ha en fin dag og god helg ;)

Annemariesquilt sa...

La hus være hus. Fin noe du kan kose deg med....
Jeg tar meg en tur i quiltebutikken hvis jeg har litt tom inspirasjon. Av og til hjelper deg meg til å finne på noe gøy!
God helg !

Turid sa...

Hei igjen!
Det var du som har hatt ditt barndoms sommer paradis på Sørøya?
Er på Sørøya nå, på kjæreste besøk, oppdretteren jobber her . Bor på ei flåte i en bitteliten fjord som heter
Hamnefjorden.
Regn og ruskevær , men håper æ får tatt noen brukbare bilder i løpet av helga, som æ legger ut når æ kommer hjem. Ønsker dæ ei god helg!

åsemor sa...

Takk for en god latter, heeeerlig den dama da. Tror vi har det ganske bra vi som ikke trenger å bo som en "møbelkatalog". Vi har også snart bodd her i 21år, med tre barn syns det nok, men men.
Jeg er ikke gift med en handyman, og vi har gjort valg i livet som ikke dreier seg om å oppnå høyest mulig lønninger, så vi må nok leve som vi har det :)

Ønsker deg ei god helg!

Harmoni Interiør - Hilde sa...

Det er godt du klarer å slappe av og kose deg uten at huset er tipp-topp. Tenk heller på det som virkelig betyr noe i livet Gi noen en klem- ring en venn du ikke har snakket med på en stund- les en bok (mange inspirerende bøker på biblioteket) - eller gå ut å se etter de første vårtegn! -Eller kos deg med blogger! Anyway ha en fin helg! :O)

MITT FARGERIKE sa...

Det skal vel visast at ein har budd i huset, det er ein kunst å kose seg med det ein har. Ein blir ikkje lykkelegare av ny måling og tapet, det må ein bestemme seg for at ein er med det ein har. Lykke til uansett kva det blir til.
Hobbytørke.....kom på besøk til meg her er det meldt store nedbørmengder, akkurat som vi ikkje er vant til det!

Kjerstis Hjørne sa...

Hei

koselige sommerminner du har blogget. fikk ordentlig sommerfornemmelse.

så på den "gamle" bloggen din at du har hadd pajero. selv er jeg pajero "elsker", og sier rett som det er at min skal jeg aldri selge.

kjersti

Berit sa...

Den var artig!!!
Det er så at når vi har bodd i huset en del år så trengs det litt opp pussing. Har blitt veldig syten på den jobben, når det er så mye som må flyttes. Vi holder på med maling og legging av parkett i et nybygd hus som skal leiges ut. Det er ikke jobb å male når ingenting står i veien!
Hjemme har vi utsatt det i flere år, men NÅ MÅ stuetaket males. Vi fyrer i peisen hver dag, og det viser kan du si.
Og så er det så rart når en skal pusse opp f.eks. ett rom, så blir det ROT over hele huset, merkelige greier.
Nei slapp av til det blir litt lysere i luften, da kommer energien skal du se.
Ha en fin kveld.

Lisbeth sa...

trøst deg med at det er flere som surrer rundt.... nå ja det blir en orden på ting til slutt.Hobbytørke i tide og utide! Jeg klarer også å kose meg uansett, men har jeg satt meg noen mål, blir jeg en smule lei om jeg ikke kommer i nærheten engang. Men i morgen skal et klesskap ryddes...
Klem

alma merethe sa...

Innom å ønsker deg god helg!!

Klæm Merethe