søndag 24. februar 2008

Sånn for sikkerhet skyld.............

når det trimmes her i gården.....
så henger jeg ikke bare slapt etter en skiheis opp brattbakkene
og daffer i behagelig tempo nedover ........


På lørdagsmorgenen tok jeg disse på meg og trava oppetter bratta.....
det ble noen kilometer mens sola steg på himmelen
og vinden ulte rundt ørene
Møtte en offpistkjører som var forfær over
å treffe folk på tur OPP.......
turen gikk så heimover
tørka av meg en del svette
ja, for jeg ble svett.....


Henta utstyret som jeg har nevnt i forrige innlegg.....
og oppover bar det igjen
men denne gangen ble heisene brukt.....
Søndag var det på'n igjen i skibakkan
Ei aktiv helg på sportsfronten med andre ord
for å skryte litt da......
og det er her jeg koser meg
og
treffer masse blide og koselige folk
både i bakkan og
når jeg har pause i skikafeen
ja, for pause må jo sportsfolk ha......
med mye latter og moro
dette gir masse overskudd og energi...........

kan ei ny arbeidsuke komme.....
så er jeg i gang igjen neste helg.....

Nå skal jeg brodere marsmotivet i Sting for Sting
så det blir litt handarbeid innimellom
sportinga......
Ønsker dere som titter innom ei fin uke!

21 kommentarer:

Annemariesquilt sa...

Du må ha hatt en slitsom men sikkert koselig tur..
Jeg er imponrt!

Fingerbølla sa...

Jammen e du flink. Eg har kosa meg me aktiviteter innendørs, har så mange prosjekter på gang. Men en tur ut i finværet blir det også. Trodde det va deg på det bildet av de to på telemark ski... Glede meg t å se marsbroderiet ditt. Ei go vekke ønskes deg også, klæm:)

Randi sa...

Vi har også tilbringt helga ute..ikke noe som heter dårlig vær...bare dårlig klær!!

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Heldig der som har snø om vinteren- her på vestlandet har det vært pøsregn stort sett hele vinterferien..
Hå en flott uke!
:O)

Mamma Millan sa...

hej det var snö promenix det!! Här i södra Sverige har det inte ens varit snö i år!! Lite trist!!

Go kväll Millan

Lene sa...

ja du e no sprek du, vi kjøøøøre opp ;o) bil altså..

klem i natten

Anki sa...

Høres ut som du har hatt en kjempeherlig helg, her har det regnet hele tiden. Men det har egentlig passet meg veldig bra, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å stå inne og male...
Håper alt står bra til.

Klem i natten fra meg

Mita`s hjørne sa...

Hørtes jo ut som du har hatt ei strålende helg... her snødde det vannrett og vinden ula rundt husene - så noe uteliv ble det nok ikke her...
Men til helga er det jo lov å håpe på litt sol, da skal jeg sitte i hytteveggen og nyyyte finværet - ja om det kommer da...
Så flink du er som allerede er i gang med mars-motivet, søtt motiv foresten - må vel se å få nåla i gir her også...
Så foresten flott ut bakkene hos deg - kjører vel på torsdag å du da, etter som de skulle ha åpent da også...

Ha en flott tirsdag og uke...

Emmeline sa...

Så flink du er...
Jeg kjenner at jeg er litt svak i kneet når jeg sitter her og ser på bildene fra din tøffe tur...Svak både i kne og i viljen faktisk!!

Ser at du lurer på De hvite møblers mors mysterier.... Jo det er bare så enkelt; at du har hvite møbler og lukker øynene godt igjen fra slutten av desember og frem til 25 februar---og vips så begynner møblene å se IKKE VELDIG HVITE ut siden man ikke har tørket flekker engang. Og snart må jeg dra av trekket og vaske..
Men på grunn av en innbilt kneskade så utsetter jeg det stadig.
OG bilder på bloggen kan LYGE faktisk, eller så kan du se NØYE etter og da skjønner du hva jeg snakker om...hehehehe!
Ha en fin tirsdagskveld Fru Pigalopp; din spreking:) Koselig å få hilsen av deg på bloggen!

Anne-Berit sa...

Sprekt innlegg med fine bilda.Ikke mye vår for oss i nord enda nei.Her hos meg har vi et nydelig vintervær,og så lenge det er slik,kan våren bare vente.Ha en flott onsdag:o)

lillemy sa...

ååå så heldig dere er som har skikkelig vinter!!! Her er det jo bare regn... vi har hatt EN dag med snø i hele vinter!!! Ellers bare dritt vær og underkjølt regn!!

Greit å stille innom deg å se noen skikkelige vinterbilder!

Ha en flott onsdag!

åsemor sa...

Du er litt av en spreking, imponerende !

Kos deg videre med snøen, her er det øs-pøsende regn, lite innbydene til friluftsliv.

kreaLIV sa...

Hei på deg spreka, det passa deg bære perfekt å få det anlegget i bakkene dine.
Glede meg til å se stitchen.
.....No sitt æi langt i nord, nydusjet,og kikke ut på en knallklar himmel. Ja, du kan no krysse fingrene for meg, når jeg entrer scenen 12.45....ha, ha, selvfølgelig har æi hovedrollen...dramahilsen fra Alta :)

Turid sa...

For ei helg, hærlig! Er sååå glad for at vi endelig har vinter , håper den varer til andre påskedag , men etter det er det ok med vår.
Vikarierer på skolen for tida, har uteskole bla. gjett at æ kose mæ!!
Skal en ettermiddagstur på ski nå med hunden.

AnKa sa...

Tudelitu, den e kanskje hos papsen tell ongan.... det va ei tøtta som har levert feil kabel dit.... får bære håpe at han ikkje har tadd min me tell amerika:-D
Wow så da må eg trø tell på telemark på torsdag.... det blir skøy... trur eg.
Vi snakkes, så må dokker ha en fin tur tell byen i morra.
Klæm fra meg

Anki sa...

Pssssssst!!! Denker på dere, og krysser fingrene for morgendagen.
Ønsker dere en masse masse lykke til !!

Klem fra meg

Kjerstis Hjørne sa...

Fine vinterbilder! Emma og jeg var også masse ute i helga, Emma gikk tur på gangveien for første gang, og gjett om ho likte å lukte der alle de andre hundene hadde tissa... hehe..

Ha en fin tirsdag.

AnKa sa...

Gratulere så masse med dagen i dag kjære storesøster mi. Håpe det gikk bra i byen.
Vi snakkes.
Klæm fra meg og ongan.
PS: kabel min e i amerika:-D pappan tell ongan hadde fådd den av datter si.... han hadde bære pakka den me seg hihi.
Sku førresten helse fra dem begge to der borte:-)

Ella sa...

Heisan.
Ser at du har bursdag i dag.
Vil gratulerer deg så mye med dagen.Håper du har hatt en flott dag og ei fin feiring.
God klem ;)

JULIE K sa...

... men oj så sprek du er da. Ser jo veldig moro ut det der : )

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Er bare innom deg en snartur jeg, for å ønske deg ei riktig GOD PÅSKE, med masse sol og kos...