fredag 25. januar 2008

Det snør, det snør......


Aldri har vi opplevd en så snøfattig
januar her i nord hvor jeg bor
Og med nytt alpinanlegg i fjellet bak huset mitt
er det etterlengtet med noen snøkorn
ja for det er det som dalen ned fra himmelen for tida
noen snøkorn.....
Snøkanonene i skianlegget har gått nesten uavbrutt siden november
og bakkene øverst i fjellet har vært åpne
men i morgen åpner langbakken
HURRA da liker jeg meg
for da skal det øves på
Telemark
det er ikke bare bare å få til
men det kommer seg........hmmhmm!
Februarmotivet i Sting for Sting har fått selskap
av et vintermotiv til.....
og for ei som er glad i vinteren synes jeg motivet
er litt koselig
Ønsker alle som er innom
ei Riktig God Helg!

23 kommentarer:

Marita sa...

Herlig det andre motivet også.
Ikke mye snø her sørpå heller. Savner vær og vind og kuling rundt novva! Sånn som det er nå, er det kjedelig for både store og små.

kreaLIV sa...

Hei på deg, du har riktig fått dreisen på disse broderingene, nydelig e dem.
Lykke til med langbakken, vær no forsiktig, klem og god helg

Lene sa...

hei igjen du!! ikke mye tid førr meg å være ute i skibakken, nei.. men i påska blir d barnevakt, så a ka æ klare å komme meg ut i bakken..
fine sticherdu har produsert, teksten på siste e veldig lik min "snøfnugg er små kyss fra himmelen".
syns d e så fint...
ha en flott helg. no e d ene forstykket som produseres...

Syersken sa...

Fantastisk flott ble disse to bildene sammen,det andre motivet var bare helt skjønt.Ha ei super helg.

Anne-Berit sa...

Søte broderier.Her har det også vært lite snø i vinter,og faktisk så mildt at de ikke har kunnet bruke snøkanonene i slalombakkene,så det har vært litt krise for mange.Må være minus 6 grader for å bruke kanonene,og det har det vært er par dager denne uka,så da er de berget inntil videre.Ikke at det gjør meg noe,liker meg best uten ski på bena,hehe.Ha ei fin helg:)

lillemy sa...

Koselige bilder du har sydd da!
Lykke til med ski kjøring i morgen da! Ha en flott helg!

Monika sa...

Go morgen
Her har vi fått masse snø - så da kan du få litt av meg ;)
Fine stitheribilder du har sydd - har sydd dei eg og - men ikkje snømannen.
Med Birk går det ikkje så fort framover som dyrlegen og eg vil - så da må vi vel ein tur til dyreklinikken i dag - deseverre.
God helg til deg og - kos deg på ski
Smil fra monika
ps. takk for koselige ord på bloggen min :-)

Anki sa...

Hei! Takk for koselig kommentar hos meg. Skjønner at det er dager fylt med spenning hos dere og. har lagt meg 4.mars på hjernen. Men du evt, for snille jenter går alt bra,, så vi krysser det vi har, og håper de høye herrer lar lykken stå oss bi.
Ønsker deg og gubbelille en riktig god helg!

klem fra meg!

Nunne sa...

Hei fru Pigalopp....
No ser e førr me de fltte tegningan i Pigalopp-bøkern fra ungan va små, men store kjola og maase blomster og farga! E du også så fargerik tru, tenkt e, då e logga me inn på bloggen din. Og det trur e jamen du e! Artig kor flenk daman e mæ symaskin og sånne duka og løpera!! :) hmmmm, e lika beire hekkelkroken og strekkepinnan! DE kan e ikkje vær foruten.
Her i Glomfjord fekk vi ganske bra me sny igår natt og i natt ha det komme 30 cm og enno snya da ute! Herlig, det jo VINTER enno...
Ha ei god helg der nord! Koselig å treff deg, du får e velkommen innom bestemorhuset når du har tid!
Klem fra Nunne

Berit sa...

Så koselige bilder du har sydd, det med snømann med nesen i sky var artig!
Her er heller ikke snø, og det pleier ikke være noe særlig om vintrene lenger. Pleier å få noen dager i februar, så vi får se om det stemmer i år også. Men skiene parkerte jeg for mange år siden, ramlet så forkirt siste gangen at det frister ikke tl gjentagelse. Skiene var nye og så bakglatte at jeg gikk sikkert dobbelt så langt som de andre på flat mark!!
Nei takke meg til å gå uten ski det er topp. Har nettopp vært ute i ruskevær og gått meg godt å svett i to timer. Deilig å komme inn, få en varm dusj, og bare nyte resten av dagen.

Ha en fin helg!!!

Turid sa...

Herlige vinterbilder, ordentlig flink er du!
Kanskje vi og får sne hvis æ begynner å sy slike snemann bilder.... Har ikke snekanonn engang...sutre , sutre , for æ vil ha vinter først, så kan det bli sommer.Har nye ski fra i fjor , da var det en bra vinter her fra rom jula til påske, herlig!
Du får ta det pent i bakken da på telemark kjøring, det må være vanskelig, sprek er du!
Kos deg me helgja!

Lovise sa...

Hei og hå for et herlig motiv du har laget!!!
Snømenn er flotte, og vi er jo glade i snø her nord. Kan nesten kjenne alle snøfnuggene dale midt i ansiktet på snømannen. Her har vi endelig fått snø nå. Har venta lenge.....
God helg til deg.

Emmeline sa...

Så koselige motiver du har laget, skikkelig flotte vinterstichery. Jeg kan jo ikke dette og blir veldig imponert når jeg ser noen som kan;) Fortsatt god helg til deg og dine!

Annemariesquilt sa...

Kjempeflotte stitcherier du har laget..Gøy med to motiver av samme snømann. Spent på å se hva du har tenkt å lage. Ha en flott uke der nord...

Merethe sa...

Heia. Ja se der, så fine de ble dine stitcherybilder. Veldig artig, det med nesen i sky...

Ha en fin kveld videre...

Ella sa...

Så fine bilder du har brodert.
Ikke en snøflekk her.
Regn og vind + 8 grader.
Ønsker deg en fin uke ;)

Mita`s hjørne sa...

Utrolig flott motiv på den snømannen som kysser snøen velkommen...

Ha en koselig dag og uke...

RedRobin sa...

Flotte motiver - dette kan du! :o)

Venter litt på vinter'n her i sør også, men i dag er det av alle ting sendt ut ekstremværvarsel på grunn av regn og fare for flom her jeg bor. Hrmf!

Ønsker deg uansett en deilig torsdag!! :o)

Nunne sa...

Hei igjen fru Pigalopp!
Tusen takk for hilsen til meg! Ja, jeg gjør av og til gale ting, så ikke alt blir riktig her i Blogglandia, men jeg lærer vel av mine feil. Spent på om navnet mitt kommer med nå? Du er kreativ iallefall, jeg koser meg på besøk hos deg...spesielt med naturbildene. Hortensia liker jeg også godt, men den skal vannes så ofte :( Ha god helg! Klem.

hege sa...

Søte stitchery,tenk at man skal lengte sånn etter snøen,da?Har nok litt mere her,men fortsatt litt for lite,og kommer det i mai da passer det ikke:)Ha en fin helg

Garden Angel sa...

Så flotte bilder du har sydd!
Godt å høre at mannen din fikk gode nyheter!!!
Nå må dere ha en riktig trivelig helg!!!

lises sa...

Flotte stichery, både disse og de andre du har sydd. Enig i at snømannen som har nesa i været var ekstra søt!

åsemor sa...

Her er det også blitt vinter, frisk og god luft ute, tror jeg :)
Skal ut og måke senere, må ta unna slik at jeg kommer meg opp og frem på jobb imorgen ;)

Ha ei fin uke, regner med telemarksvingen går greit nå !