lørdag 8. desember 2007

Godt å ligge her........


Nellipus og Nissen i glasskula
har en fortrolig samtale
om tingenes tilstand.......
Lille My på koppen
kjøpt i
Nissens landsby i Rovaniemi
demonstrerer sitt syn på pus sin oppførsel
med å ligge på bordet....


Filthjertet som ble laga i fjor før jul
er nå gjort ferdig med blanke perler
og rødt silkeband til oppheng....

Hjertet gir ungene og jeg til
vår kjære
pappa og mann
som nå sliter med å komme til hektene igjen
etter en lang og vond behandlingsperiode med påfølgende operasjon
og
for så godt det lar seg gjøre
å normalisere hverdagen igjen.......
det vil ta tid.....
men vi gir ikke opp!

Tusen takk til kreaLIV for hyggelig besøk og gode ord
på vegen videre framover;

Går en sol ned for deg
stå ikke å se mot vest
se
mot øst

Mange gode tanker sender jeg også til dere der ute
som legger inn gode og trøstende hilsninger på bloggen
i denne tiden
det varmer skal dere vite.......
Tusen takk!

17 kommentarer:

kreaLIV sa...

Takk for sist, og det skulle bare mangle, med støtte fra venner i ei tung tid.
Du skriver så godt, så jeg tørker noen tårer.

Fint at du kan blogge, min får jeg logget inn på, og skrevet,men ikke laste bilder.Tror jeg må kontakte blogger. Ha en fin søndag

Lene sa...

du no sprek du :)
e langt opp der ja... særlig hvis man ska følge veien, men d må du vel om du ikke har me ski...
han servere kaffe i fleng der oppe ja. mye jobbing, men d går no på ett vis :)

ha en stålende søndag så snakkes vi snart! sende nån gode tanka t deg og familien!

klem

Anki sa...

Kjære deg! For noen fine ord du har lagt igjen oss meg. Du skal vite at jeg tenker på deg ofte, og er innom deg hver dag. Jeg håper det etter forholdene står bra til hos dere, og håper du får hjem mannen til jul. Her blir desverre dagene tyngre og tyngre, men det har vi vært klar over en stund. Håper uansett du greier å se lys i tunnellen, og kose deg denne andre søndagen i advent. Sender deg mange varme tanker.

Klem fra meg.

Garden Angel sa...

Heisan. Jeg har visst ikke vært her før tror jeg..?
Tusen takk for kommentaren på bloggen min.
Ser jo her at du også har ei vanskelig tid nå. Jeg håper og ber om at alt skal gå bra med mannen din!!!
Du har pynta så fint i adventsfarge hjemme hos deg ser jeg. Så koselig!
Den søte snømannen du hadde laget på ei kongle, var bare skjønn;)
Ønsker deg og dine en god søndagskveld!
Varme hilsener og tanker fra meg:)

Lene sa...

må bare si at lillemy ligner veldig på vår kjære Trym vi hadde i tromsø, men som forlot oss til fordel for ei gammel dame me fløte og fisk.. :(
gjør fortsatt vondt..

Berit sa...

Nydelig ord, vi må bli minnet på dette av og til.
Håper det går bra med din kjære.
Klem fra meg.

http://strikketur.sandland.info sa...

Så morsomt bildet av pusen var, nydelig pynt i adventsfarger.
Så koselig hjerte du har laget, det er mange hjertvarme tanker som banker for dere her ute i blogglandia.
Takk for koselig kommentar hos mæ. Ha ei fin adventsuke! Klæm fra Turid.

Marie sa...

Veit faktisk ikkje om eg har vore innom her hos deg før. Kjempekoseleg blogg! Mange flotte bilete. Vil ønskja mannen i huset god betring!

Ha det bra :)

Kreoline sa...

Så koselig med pusen på bildet, de gjør som de vil de skjønne skapningene der. Godt å høre at din mann har kommet så lang, nå er det bare en vei, opp og opp. Tenker på dere, ønsker din mann god bedring, ta godt vare på hverandre, viktid det. Ha en fin uke, kos deg så godt du kan. Klem fra meg.

Kreoline sa...

Hm, litt skrivefeil, det skal være viktig, går litt fort i svingene.

åsemor sa...

Hmmm, mye å undres over for en katt dette, litt av et blinkskudd.

Når en kommer ut for alvorlig sykdom i familien, finner en ut hva som virkelig betyr noe. Livet står liksom litt stille, en har full fokus på den syke, barna og tilslutt seg selv. Ta godt vare på hverandre.

Hobbyhuset-Merete sa...

Artig bilde av pus på bordet :o) Håpar at det går bra med mannen din og at han snart kjem seg til hektene igjen!

Mita`s hjørne sa...

Koselige bilder, pusen var jo helt skjønn...
Håper dere får en koselig førjulstid, tross alt...

Ha en koselig kveld...

Anne-Berit sa...

Så godt lille pusen ser ut til å ha det der den ligger på den fine duken,og det filthjertet var virkrlig fint.Tror ikke jeg har besøkt bloggen din før,koselig her så jeg kommer helt sikkert igjen.Ha det fint:)

Torill sa...

Godt å se at du greier å være kreativ og oppfinnsom selv om livet ikke alltid går som en planlegger! Sender varme tanker oppover med ønske om en god jul i en tøff tid! Klem fra meg!

Annemariesquilt sa...

Hei digger bloggnavnet ditt. Nesten litt nåstalgisk, for meg som er vokst opp på 60 og 70 tallet. Fin blogg, nyderlig liten blå nisse. Ha en flott førjulstid....

Blåbærtua sa...

Heisann. Den adventsduken din er kjempelekker. Kommer gjerne innom deg igjen.